شورای مردمی: حکومت دروازه های گفتگو بر سر توتاپ را بسته است

شورای عالی مردمی که نمایندگی معترضان به تغییر مسیر خط برق توتاپ از بامیان به سالنگ را برعهده دارد در تازه ترین اعلامیه اش هشدار داده است که رییس جمهور غنی در بیانیه شام گذشته اش٬ به خواست معترضان توجه نکرده و عملا دروازه های گفتگو را بسته است.

این شورا در بیانیه اش تشکیل کمیسیون ملی برای حل مساله توتاپ را رد گرده و گفته است حکومت با اصرار بر تصمیم گرفته شده٬ باب گفتگو را بسته است.

13094223_10201631315182708_1094446970383728384_n

در اعلامیه گفته شده است:« از محتوای پیام رییس جمهوری معلوم است که او در پی‌راه بدیل است اما شورای مردمی و شخصیت‌های سیاسی در گردهمایی 20 ثور فیصله کرده که باید تصویب ظالمان کابینه ملغی اعلام شود.»

این شورا در پاسخ به بیانیه اشرف غنی که گفته بود برای حل مساله توتاپ از گفتگو کار گرفته شود، گفته است این خواست رییس جمهور « اراده باطل برای بیان حق است» اما این حکومت است با اصرار بر تصمیم گرفته شده باب گفتگو را  بسته است.

در اعلامیه شورای مردمی طرح تشکیل کمیسیون از سوی اشرف غنی رد شده و گفته شده است: «شورای عالی مردمی، مطالبات برحق خود را به آدرس حکومت مطرح کرده است؛ مطالباتی که نه تنها با منافع مردم عزیز ما در سایر بخش‌های افغانستان در تضاد نیست؛ بلکه در راستای منافع کلان ملی است و همه مردم افغانستان از آن نفع می‌برند. بنا براین ما طرح تشکیل کمیسیون ملی را یک توطئه دیگر میدانیم که به منظور فرسایشی ساختن قضیه و در امتداد منطق «تفرقه بیانداز و حکومت کن»، طرح شده است. نشان دادن آدرس حکومت گذشته نیز در همین راستا قابل تحلیل است. بنا براین یکبار دیگر چنین رویکرد غیر مسؤولانه را به شدت محکوم می کنیم».

شورای مردمی در اعلامیه خود در پاسخ به گفته‌های رییس جمهور که گفته بود ما باید در آستانه برگزاری کنفرانس‌های ورسا و بروکسیل به دنیا وحدت خویش را نشان دهیم، گفته است نباید با مسایل ملی ظاهر سازی شود و با این گفته‌ها تصویرهای نادرست برای جهان نشان داده شود و دوام چنین وضعیت بر پیچیدگی مسایل می‌افزاید.

این شورا گفته است جنبش روشنایی مصمم است که در آستانه برگزاری این کنفرانس‌ها تصویر واقعی را از افغانستان با اعتراض‌های گسترده در محل برگزاری این کنفرانس‌ها نشان دهد.

در اعلامیه گفته شده، تازمانی‌ خواست این شورا و مردم را برای لغو تصمیم کابینه از سوی حکومت پاسخ داده نشود گزینه تظاهرات میلیونی نادیده گرفته نمی‌شود و در روز و وقت مشخص آن، تظاهرات با شکوه از پیش برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط