پیام تسلیت برادراحمد شاه مسعود و ریاست عمومی امنیت ملی به مناسبت درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم

انا لله و انا اليه راجعون!
خبر رحلت مارشال محمد قسیم فهیم چنان غیر مترقبه می‌باشد که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چارۀ جز تسلیم و رضا نیست، خداوند قرین رحمتش فرماید.
بنده به نیابت از بنیاد شهید احمد شاه مسعود، درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری، چهرۀ برجسته جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان را برای خانوادۀ محترم شان و همه مردم افغانستان تسلیت عرض می نمایم.
مارشال فهیم یک شخصیت شناخته شدۀ نظامی و سیاسی بوده و در انتقال مسالمت آمیز قدرت طی یک دهه اخیر نقش برجسته ایفا نموده است. مارشال فهیم طی همین دهه همه تلاش خود را در جهت تفاهم، همدلی و نزدیکی مردم افغانستان به کار بست. شخصیت وی برای آینده گان منحیث یک چهرۀ نام‌دار جهاد و مقاومت به یادگار خواهد ماند.
از خداوند منان خواستاریم که به همه ی بستگانش صبرعطا نماید .
خاطرش آسوده و بهشت جایش باد!
احمد ولی مسعود
ریس عمومی بنیاد شهید احمد شاه مسعود
پیام تسلیت ریاست عمومی امنیت  ملی به مناسبت درگذشت نابهنگام مجاهد نستوه، دلیرمرد مقاومت مردم افغانستان و معاون اول ریاست جمهوری،دولت جمهوری اسلامی افغانستان آقای مارشال محمد قسیم فهیم!

مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول دولت جمهوری اسلامی افغانستان، یکتن از شخصیت های تأثیرگذار دهه های اخیر تاریخ کشور که در راه آزادی، جهاد، مقاومت و سازندگی افغانستان قهرمانی های بی نظیری از خود نشان داد، در اثر مریضی که عاید حالش گردیده بود، داعی اجل را لبیک گفته به دیار حق شتافت.

            انالله و انا الیه راجعون

مارشال محمد قسیم فهیم در اوایل جوانی برای دفاع  از وطن و ارزش های ملی در مقابل ارتش سرخ به صفوف مجاهدین پیوست، او با شجاعت و دلیری تمام به زود ترین فرصت به یکی از کوه پایه های جهاد، اسطوره مقاومت و چهره تأثیر گزار ملی تبدیل شد.

پس از پیروزی مجاهدین، مارشال محمد قسیم فهیم به عنوان اولین وزیر امنیت ملی دولت اسلامی افغانستان انتخاب  شد او با صداقت که داشت، با تلاش های شبانه روزی اداره امنیت ملی را به یک ارگان فعال برای دفاع از وطن و ارزش های ملی مبدل ساخته و در برابر دسایس، توطئه ها و مداخلات دشمنان افغانستان کار کردهای نیک و ارزنده­ی از خود به یادگار گذاشت.

پس از آمدن رژیم طالبان، مارشال محمدقسیم فهیم یکی از چهره های تأثیر گذار در کنار احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور رزمید که با جان فشانی و عیاری در مقابل متجاوزین، برای دفاع از مردم و خاکش تا شکست دشمن لحظه­ی آرام ننشست.

مارشال محمد قسیم فهیم، یکی از بنیان گذاران نظام جدید مبتنی بر ارزش های دموکراتیک و مردم سالار بود. او در دهه اخیر تلاش های زیادی برای بوجود آمدن حکومت مردم سالار، قانون گرایی و حکومتداری خوب تلاش های زیادی به خرچ داد، وی تا آخرین رمق حیاتش در راه تحقق آرمان هایش همانا بوجود آمدن یک افغانستان آزاد، مستقل، آباد و شگوفا کوشید.

بدون شک درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم مجاهد بزرگ یک ضایعه جبران نا پذیر برای ملت و دولت افغانستان محسوب میشود.

رئیس عمومی، معاونین و منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی مرگ نابهنگام مرحوم مارشال محمدقسیم«فهیم» معاون اول ریاست جمهوری، را به مقام محترم ریاست جمهوری دولت اسلامی افغانستان،اعضای کابینه،اعضای مجلسین شورای ملی، کافه ملت مجاهد افغانستان و خانواده محترمشان تسلیت گفته و برای مرحوم از بارگاه ایزدمتعال جنت فردوس و برای بازمانده گان شان صبر جمیل استدعا می نمایند.

بااحترام
رئیس عمومی امنیت ملی

مطالب مرتبط