سخنگوی وزارت امور داخله کشوراز شرکت 13 هزار زن در تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی خبر داد.

به گزارش افق، ˈصدیق صدیقیˈ سخنگوی وزارت امورداخله افغانستان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: 13 هزار زن در مراکز رای دهی در سراسر افغانستان در کنار دیگر نیروهای امنیتی تامین امنیت انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

صدیقی افزود: این تعداد از زنان آموزش های لازم برای برگزاری انتخابات آزاد و امن دیده اند.

سخنگوی وزارت امور داخله گفت:این زنان در کنار ماموران پلیس مرد مسوولیت تامین امنیت مراکز رای گیری را بر عهده خواهند داشت.

گفته می شود 300 هزار ناظر داخلی و خارجی نیز قرار است بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان نظارت داشته باشند.

ˈعبدالرب رسول سیاف،ˈ از قومندانهای جهادی افغانستان و عضو سابق پارلمان کشور ˈاشرف غنی احمدزیˈ،رییس سابق کمیسیون انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان، ˈعبدالله عبداللهˈ وزیر خارجه اسبق و رهبر ائتلاف ملی و همچنین رقیب اصلی حامد کرزی در انتخابات گذشته، ˈزلمی رسولˈ وزیر امور خارجه سابق، از جمله افرادی هستند که کمیسیون مستقل انتخابات آنها را واجد شرایط شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است.

ˈهدایت امین ارسلاˈ مشاور سابق رییس جمهور افغانستان، ˈقطب الدین هلالˈ رئیس پیشین کمیته سیاسی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، ˈگل آقا شیرزویˈ وزیر اسبق شهرسازی و والی ننگرهار ˈسردار نادرنعیم ˈ ، نوه برادر سردار داوود خان و ˈداوود سلطان زویˈ نماینده سابق مجلس افغانستان ، ˈعبدالرحیم وردکˈ وزیر دفاع پیشین کشور نیز از دیگر افرادی هستند که نامزدی آنها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تایید کمیسیون مستقل انتخابات رسیده است.

ˈعبدالقیوم کرزی برادر حامد کرزی رییس جمهور فعلی که صلاحیتش برای شرکت در رقابت های انتخاباتی تایید شده بود چند روز پیش در ائتلافی به نفع زلمی رسول وزیر اسبق خارجه افغانستان از کارزار انتخاباتی کنار رفت.

10 نامزد انتخابات ریاست جمهوری تا 13 فروردین ماه فرصت دارند برنامه های خود را به مردم این کشور معرفی کنند.

ˈنور محمد نورˈ سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پیش از این به خبرنگار افق گفت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان حدود 12 میلیون نفر شرایط لازم را برای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای، دارند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان 16 فروردین 93 همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط