افتتاح ساحتمان جدید وزارت امور پارلمانی از سوی معاونیت ریاست جمهوری

تعمیر جدید وزارت دولت در امور پارلمانی بعد از ظهر امروز یک شنبه ۱۲ ثور ۱۳۹۵ توسط مقام های دولتی و رییس مجلس افتتاح شد.13087823_525252177678910_3506379511352561474_n

به گزارش افق به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی معاون ذوم رییس جمهور کشور٬دربرنامه افتتحاح ساختمان جدید وزارت در امور پارلمانی عبد الرئوف ابراهیمی رییس ولسی جرگه، اعضای کابینه، نمایندگان مردم در شورای ملی و دیگر مقامات دولتی شرکت داشتند.
سرور دانش معاون رییس جمهور پس از افتتحاح ساختمان وزارت امور پارلمانی  در سخنرانی با تاکید بر تسریع روند تصویب اسناد تقنینی که به شورای ملی فرستاده شده اند، به خصوص فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی، گفت: حکومت مکلفیت هایش را در این زمینه انجام داده و فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی به شورای ملی فرستاده شده است.

اقای دانش امیدواری کرد که شورای ملی هرچه زودتر این فرمان را به تصویب برساند تا زمینه تطبیق اصلاحات انتخاباتی فراهم شده و انتخابات در سال جاری برگزار شود.
وی افزود: با توجه به تعهدات متقابل حکومت در برابر همکاران بین المللی افغانستان مبنی بر کمک به برگزاری انتخابات پارلمانی، معطلی بیشتر در تطبیق اصلاحات انتخاباتی هر دو قوه را زیر سؤال خواهد بود.
همچنین معاون رییس جمهور به تسریع روند تصویب دیگر اسناد تقنینی از سوی پارلمان به خصوص شش سند تقنینی مرتبط با الحاق افغانستان در سازمان تجارتی نیز تأکید کرده گفت: قوانین در پیشرفت جامعه، اصلاحات و ایجاد تغییر، نقش اساسی داشته و هیچ اقدامی عملی خارج از چارچوب قوانین ممکن نیست. وی گفت: مهم این است که تصویب قوانین از سوی شورای ملی باید سرعت یابد.
سرور دانش با اشاره به تلاش های جدی حکومت در باب تهیه و ترتیب اسناد تقنینی گفت: در ۱۸ ماه گذشته حدود یک صد سند تقنینی از طرف حکومت طی مراحل شده است که هیچگاهی این حجم از قانون در این میعاد زمانی طی مراحل نشده است.
معاون رییس جمهور تقویت مناسبات بین سه قوه دولت را یک ضرورت جدی خوانده گفت: مطابق نظام سیاسی کشور که بر تفکیک نسبی قوا استوار است، این تفکیک به معنای همکاری بین هر سه قوه دولت است و در شرایط کنونی اگر مناسبات بین ارکان دولت در زمینه های سیاسی و اجرایی محکمتر باشد، مسؤلیت های اجرایی بهتر به انجام می رسد. وی از وزارت دولت در امور پارلمانی خواست تا نقش خود در زمینه تنظیم روابط و همکاری های متقابل بین ارکان ثلاثه دولت را به خوبی انجام دهد.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس ولسی جرگه نیز تحکیم مناسبات و همکاری بین قوای ثلاثه دولت به خصوص شورای ملی و حکومت را یک اصل ضروری پنداشته گفت: ما در شورای ملی به این اصل احترام داشته و تحکیم روابط متقابل بین مجلس و حکومت را ارج می گذاریم.
وی تصویب قوانین را یکی از مسؤلیت های شورای ملی خوانده گفت: در نبود قوانین اجراآت به مشکل مواجه می شوند.
رییس ولسی جرگه گفت: شورای ملی تلاش می کند تا تصویب قوانینی را که از استعجالیت بیشتری برخوردار است در دستور کارش قرار دهد تا با تصویب این قوانین هم روند اجراآت صدمه نبیند و هم حکومت در برآورده شدن تعهدات بین المللی خود به مشکل مواجه نشود.
همچنین غلام نبی فراهی وزیر دولت در امور پارلمانی، در محفل افتتاح تعمیر جدید این وزارت گفت که ساختمان جدید این وزارت با معیارهای روز و قبل از میعاد معینه به پایه اکمال رسیده است و این وزارت دیگر مشکلی از این جهت ندارد.

مطالب مرتبط