وزیر خارجه: تاکنون پیشرفتی در روند صلح به وجود نیامده است

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور امروز در جلسه استجوابیه مجلس سنا تاکید کرد که تاکنون پیش رفتی در روند صلح افغانستان ایجاد نشده است.

آقای ربانی از سوی سناتوران برای پاسخ دهی درباره مشکلات مهاجرین ساکن امارات و عربستان سعودی به این مجلس فراخوانده شد.

DB15B012-0D8D-4F9C-A305-8EE09C2F0A97_cx9_cy6_cw89_w900_r1_s_r1

وزیر خارجه در این جلسه از برگزاری یک نشستی شامل علمای اسلامی در کابل خبر داده و گفت که کار روی برگزاری این نشست جریان دارد.

به گفته وزیر امور خارجه کشور قرار است در این جلسه درمورد جنگ به نام مذهب در افغانستان بحث شود.

داده نشدن ویزا و منع فعالیت شرکت های سیاحتی در عربستان سعودی برای شهروان کشور از مشکلاتی بوده که نمایندگا ن از وزیر خارجه پرسیده و وزیر  خارجه در پاسخ گفته است صدور ویزا بخاطری برای شهروندان افغانستان در عربستان صعودی محدود شده که شهروندان دیگر کشورها به نام شهروندان افغانستان ویزا کرفته اند و این تصمیم بخاطر ملاحظات امنیتی گرفته شده است.

او در مورد محدودیت در مورد حج عمره یاد آوری کرده که عربستان سعودی برای کسانی که از 40 سال سن کمتر داشته باشند ویزای حج عمره صادر نمی‌کند و این تصمیمی است که در این اواخر گرفته شده است.

وزیر خارجه برای حل این مشکلات اظهار داشته است که یک کمیسیون مشکل از نمایندگان سه کشور افغانستان، عربستان سعودی و امارات متحده برای حل مشکلات شهروندان کشور در عربستان و امارات متحده تشکیل شد که در هفته آینده نخستین جلسه خود را دایر می‌کند.

همچنان اعضای مجلس سنا نیز در این جلسه گفته اند که باید در زمینه توزیع پاسپورت برای افراد دقت شود که تا مشکلاتی از این نوع برای شهروندان کشور به وجود نیایند.

مطالب مرتبط