واکنش ها درپیوند به قتل اباسین، نوجوان 14 ساله توسط آدم ربایان

 اباسین نوجوان چهارده ساله که سه ماه پیش توسط آدم بایان ربوده شده بود و ربایندگان او را به قتل رساندند  و اکنش گسترده را بر انگیخت، اعضای خانواده، مجلس نمایندگان و فعالان مدنی خواهان مجازات هر چه زودتر عاملان قتل او شدند.

13096246_233225380374269_6497899320069242747_nاباسین چهارده ساله در حدو سه ماه پیش از کارته نو کابل هنگامی که از مرکز آموزشی به خانه بر می‌گشت توسط آدم ربایان ناشناس ربوده شد. ربایندگان از خانواده او در بدل رهایی اش 100 هزار دالر خواسته بود و برای گرفتن این مبلغ یک انگشت او را قطع کرده بودند.خانواده او نتوانسته بود این مقدار پول هنگفت را به زودی به ربایندگان تحویل دهد اما ربایندگان او را به قتل رساندند.

پس از سه ماه جسد این نوجوان از خاک جبار ولایت کابل پیدا شده است.

وزارت داخله اعلام کرده است که 12 تن در پیوند به قتل او بازداشت شده اند و تلاش برای افرادی دیگر که در قضیه ربودن او دست داشته اند جریان دارد.

قتل اباسین واکنش گسترده را در افغانستان به دبنال داشته است. مجلس نمایندگان دیروز خواستار اعدام عاملان قتل او شدند.

فعالان مدنی برای دادخواهی و محاکمه شدن قاتلان اباسین دادخواهی کردند.

 هزاران کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک با نشر تصاویر اباسین ضمن همدردی با خانواده او از دولت خواستند که باید هر چه زود تر ربایندگان او را  محاکمه و مجازات نماید.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور شام روز گاشته با پدر او صحبت کرده و ضمن همدری وعده داده است که او خود پرونده محاکمه قاتلان اباسین را تحت نظر می‌گیرد تا عدالت تامین شود.

همچنان مسوولان نهادهای قضایی به خانواده اباسین وعده داده اند که با جدیت پرونده عاملان قتل اباسین را دنبال می نمایند.

پدر اباسین در گفتگو با رسانه‌ها گفته است بعضی از مسئولان امنیتی در ابتدای ربوده شدن اباسین کوتاهی کرده اند و امکانی وجود داشت که در آن زمان او از چنگ ربایندگان آزاد می‌شد.

وزارت داخله دیروز اعلام کرده که 12 تن در پیوند به قتل اباسین تاکنون بازداشت شده و تحقیقات از آن آنها جریان دارد و نیز پولیس و مسوولان امنیتی که در این مورد کوتاهی کرده باشند مورد بازپرس قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط