سخنگوی وزارت دفاع امریکا :دولت امریکا همه روابط نظامی اش را با دولت روسیه به حالت تعلیق در آورده است

به گزارش افق به نق از رادیو فردا  وزارت دفاع ایالات متحدهء امریکا می گوید، که همهء روابط نظامی اش با روسیه را بخاطر بحران اوکرایین به حالت تعلیق در آورده است.

جان کربی، یک سخنگوی وزارت دفاع امریکا ناوقت دیروز گفت که این روابط شامل تمرینات مشترک نظامی، ملاقات دو جانبه، دیدار از بنادر و پلانگذاری کنفرانس ها می شود.

کربی افزود که ایالات متحدهء امریکا از روسیه می خواهد که از افزایش بحران در اوکرایین بکاهد و نیرو های روسی را از جمهوری خود مختار کریمیای اوکرایین به پایگاه های شان برگرداند.

روسیه هزاران سرباز را در کریمیا مستقر ساخته است.

در این حال رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا می گوید که روسیه در ارتباط به مسألهء اوکرایین در مسیر اشتباه تاریخ قرار دارد.

اوباما افزوده است که اعمال روسیه تخطی از قوانین بین المللی است.

این در حالیست که مسوول سیاست خارجی اتحادیهء اروپا می گوید، کشور های عضو اتحادیهء اروپا به توافق رسیده اند که اگر مسکو تهدید اقدام نظامی علیه اوکرایین را کاهش ندهد، در مورد تحریم های هدفمند علیه روسیه غور می کنند.

کاترین اشتون پس از نشست اضطراری وزیران خارجهء اتحادیهء اروپا در بروکسل چنین گفت:

« ما امروز توافق کردیم که تخطی آشکار از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکرایین توسط عمل تجاوز کارانهء نیرو های مسلح روسیه و اجازهء استفاده از نیرو های مسلح روسی در خاک اوکرایین را تقبیح می کنیم. بدون شک که این اقدام تخطی روسیه از مسوولیت ها و تعهدات بین المللی اش است.»

قرار است وزیر خارجهء امریکا امروز وارد اوکرایین شود و حمایت امریکا را از رهبران موقت این کشور اعلام کند.

مطالب مرتبط