کرزی: افغانستان و قزاقستان می توانند شرکای اقتصادی خوبی باشند

حامد كرزي امروز جمعه ۳ ثور ۱۳۹۵ در کنفرانس مطبوعاتی در شهر استانه قزاقستان به خبرنگاران گفت:افغانستان و قزاقستان ميتوانند شركای اقتصادي خوب باشند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان در حال مصاحبه با رسانه های خارجی در آستانه پایتخت قزاقستان
حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان در حال مصاحبه با رسانه های خارجی در آستانه پایتخت قزاقستان

به گزارش افق٬ حامد كرزي ريس جمهور پيشين افغانستان در يك كنفرانس خبري با حضور خبرنگاران در استانه پايتخت جمهوري قزاقستان گفت: دو کشور افغانستان و قزاقستان می توانند در بخش اقصادی شرکای خوبی باشند و همکاری های خوبی در منطقه می توانند داشته باشند.

اقای کرزی افزود تاكنون افغانستان نيز أغاز خوبي در اين عرصه داشته است و  شركت هاي خصوصی افغاني در قزاقستان سرمايه گزاري  های خوبی كرده و يا هم در حال سرمايه گزاري اند.

اقای کرزی به یکی از شرکت های قوی افغانستان در انن کشور اشاره کرد و گفت یک شرکت افغانی در قزاقستان هفتمین شرکت کلان است که به دولت قزاقستان مالیه ها کلان می دهند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان  افزود کابل و آستانه نيز از اين سياست حمايت كرده و ميكند.

همچنان اقاي كرزي در پاسخ به سوْال مشكلات اسلامگرايي و افراطيت در جهان گفت: اين مشكل دين نه بلكه مشكل سياست هاي اشتباه دولت هاست كه اين وضعيت افراط کرایی  در جهان پيش امده است.

اقاي كرزي در مورد منابع مالي داعش بطور خلاصه پاسخ داده گفت: هيچ كس در اين زمينه نمي داند اما تقريبا همه ميداند كه منابع مالي داعش از گجا و از چی است ؟ وي رَآه حل مبارزه با تروريزم را إصلاح سياست هاي اشتباه دولتها ميداند اما أشاره نكرد كدام سياست و كدام كشور.

اقاي كرزي قرار است روز یگ شنبه ۵ حمل برای اشتراگ در كنفرانس امنيتي مسكو سفر کند.

اقای کرزی را در سفر به مسکو ضرار احمد عثمانی٬ صادق مدبر٬ کریم خرم و اسپنتا همراهی می کنند.

مطالب مرتبط