کرزی به واشنگتن پست گفت:احساس می کند آمریکا به وی خیانت کرده است، زیرا واشنگتن به تعهداتش در افغانستان عمل نکرده است

ˈحامد کرزیˈ رییس جمهوری افغانستان در سخنانی که بازتاب گسترده ای در رسانه های افغانستان داشت، گفت: آمریکا به افغانستان خیانت کرده است.

به گزارش افق به نقل از رسانه های افغانستان، ˈحامد کرزیˈ در گفت وگو یی با روزنامه واشنگتن پست، آمریکا را به خیانت به افغانستان متهم کرد و گفت:افغان ها در جنگی کشته می شوند که از آنان نیست.

کرزی با انتقاد شدید از 12 سال جنگ بی ثمر نیروهای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به رهبری آمریکا در افغانستان از کشته شدن انسان های بیگناه از جمله نظامیان آمریکایی به شدت ابراز تاسف کرد.

کرزی به واشنگتن پست گفته است که احساس می کند آمریکا به وی خیانت کرده است، زیرا واشنگتن به تعهداتش در افغانستان عمل نکرد و به پناهگاه های تروریسم در خاک پاکستان بی توجه بود.

بر اساس این گزارش کرزی القاعده را یک اسطوره غیرواقعی خواند و گفت اکثر زندانیان زندان های آمریکا در افغانستان، بی گناه بودند.

کرزی در عین حال آنچه را که جنگ با تروریسم خوانده می شود، به نفع آمریکا و غرب دانست و گفت تا زمانیکه شروط افغانستان محقق نشود و شاهد آغاز روند صلح در افغانستان نباشم، پیمان امنیتی با آمریکا را امضا نمی کنم.

کرزی گفت: باراک اوبا می تواند برای امضای توافقنامه امنیتی منتظر رییس جمهور بعدی افغانستان باشد.

مطالب مرتبط