ریاست جمهوری: پرچم افغانستان برای همدردی با قربانیان کابل روز جمعه نیمه بر افراشته می شود

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری خبر داده است که رییس جمهور بخاطر همدردی با قربانیان حمله انتحاری روز سه شنبه و ارج گذاری به شهدای نیروهای امنیتی به تمامی ارگان های دولتی و  نمایندگی‌های سیاسی در خارج از کشور دستور داده است که پرچم کشور فردا جمعه 3 ثور برای یک روز نیمه بر افراشته شود.

رییس جمهور به تمامی ملاامام ها و مراکز مذهبی هدایت داده است که در ختم نماز جمعه مراسم ختم قران کریم و فاتحه برگزار نمایند.
رییس جمهور به تمامی ملاامام ها و مراکز مذهبی هدایت داده است که در ختم نماز جمعه مراسم ختم قران کریم و فاتحه برگزار نمایند.

همچنان رییس جمهور به تمامی ملاامام ها و مراکز مذهبی هدایت داده است که در ختم نماز جمعه مراسم ختم قران کریم و فاتحه برگزار نمایند.

حمله انتحار روز سه شنبه در منطقه پل محمود خان کابل بر ساختمان ریاست ده امنیت صورت گرفت و جان ده‌هاتن از افراد را که شامل کارمندان رسمی، نظامیان و غیرنظامیان می‌شوند را گرفت و 347 تن دیگر را زخمی ساخت.

وزارت داخله دیروز اعلام کرده که در این حادثه 63 نفر جان باخته و 347 تن دیگر زخمی شده اند.

اما گزارش‌های نشر شده در رسانه‌ها آمار قربانیان را بیشتر نشان داده است که تنها 58 نفر از کارمندان و نظامیان در محل حمله انتحاری جان باخته اند.

حمله انتحاری روز سه شنبه حوالی ساعت 9 صبح واقع شد. نخست یک موتر پر از مواد انفجار در نزدیکی ساختمان ریاست ده امنیت ( قطعه امنیتی رجال برجسته) انفجار داده شد و سپس دو مهاجم انتحاری داخل آن ساختمان شدند و آنها بعد از چند ساعت توسط نیروهای امنیتی از پا در آمدند.

طالبان مسوولیت حمله انتحاری روز سه شنبه را به عهده گرفتند و تصویر های انتحارکنندگان را منتشر کردند.

مطالب مرتبط