وظایف شماری از مسوولان حوزه اول امنیتی شهر کابل به تعلیق در آمد

وزیر داخله وظیفه آمر حوزه اول امنیتی شهرکابل و شماری از مسوولان این حوزه را که در مربوطات آن حمله انتحاری مرگبار روز سه شنبه به وقوع پیوسته به حالت تعلیق در آورده است.

13059863_216529015391540_983978625_n (1)

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفته است« به دستور وزیر داخله وظیفه آمر حوزه اول، مدیر ضد تروریزم، مدیر امنیت، مدیرجنایی و دو تن دیگر در این حوزه امنیتی به حالت تعلیق در آمده است».

به گفته سخنگوی وزارت داخله وظایف این مسوولان بخاطر وقوع حمله انفجاری و انتحاری مرگبار در روز سه شنبه در ریاست ده امنیت واقع در پل محمود خان کابل به حالت تعلیق در آمده است.

پیش از این نیز وظایف چند رییس حوزه و افراد پولیس در پیوند به وقوع انفجار و حمله های تروریستی از سوی وزارت داخله به حالت تعلیق در آمده بود.

این وزارت پیش از این اعلام کرده بود که بر بنیاد فیصله شورای امنیت ملی هرگاه در حیطه کاری مسوولان حوزه ها و ماموران امنیتی جنایت سازمان یافته واقع شود و آنها در جلوگیری آن کوتاهی کرده باشند از وظایف شان سبک دوش می‌گردند.

وزارت داخله همچنان یک هیاتی را موظف کرده که تا حادثه انتحاری روز سه شنبه را بررسی کرده و مسوولانی که در وظایف شان غفلت کرده باشند را شناسایی نمایند.

حادثه انفجاری روز سه شنبه در پل محمود خان کابل حوالی ساعت 9 صبح آن روز به وقوع پیوست. در ابتدا یک موتر مملو از مواد انفجاری روبروی ریاست ده امنیت انفجار کرد و بعد دو مهاجم انتحاری داخل آن ریاست شد.

وزارت داخله دیروز اعلام کرد که در حادثه انفجای و انتحاری روز سه شنبه 64 تن شامل افراد ملکی و دولتی کشته و 347 تن دیگر زخمی شدند.

اما بعضی گزارش‌های نشر شده در رسانه‌ها حکایت از این دارد که تنها تلفات کارمندان دولتی در این حادثه 58 نفر بوده است و برعلاوه 40  غیرنظامی نیز در این حادثه جان باخته‌اند.

مطالب مرتبط