دادگاه عالی ایران: پرونده ستایش را با جدیت برسی می کنیم

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه یا دادگاه عالی ایران در ارتباط به قتل دختر شش ساله افغان از سوی یک تبعه ایرانی گفته است پروند این رویداد به شکل کامل وجدی برسی خواهد شد.
محمد باقر الفت،معاون قوه قضائیه یا دادگاه عالی ایران افزده که این نهاد قضایی هیچگونه تغافل در مودر پرونده ستایش نکرده و مجرم این قتل را به پنجه قانون می سپاریم.

محمد باقر الفت، معاون قوه قضائیه ایران افزده که این نهاد قضایی هیچگونه تغافل در مودر پرونده ستایش نکرده و مجرم این قتل را به پنجه قانون می سپاریم.
محمد باقر الفت، معاون قوه قضائیه ایران افزده که این نهاد قضایی هیچگونه تغافل در مودر پرونده ستایش نکرده و مجرم این قتل را به پنجه قانون می سپاریم.

وی علاوه کرده است: این دلیل نمی شود که فرد متحم تبعه ایران است ومقتول مهاجر افغانی ما قانون را بالای همگی تطبیق کرده وعامل قتل ستایش را نیز به سزای اعمالش خواهیم رساند.

ستایش دختر شش ساله افغانستانی هفته گذشته از سوی یک نوجوان ایرانی در ورامین تهران ربوده و پس از تجاوز به قتل رسید و جنازه اش نیز با اسید(تیزاب) سوزانیده شد.

این رویداد با واکنش های گسترده منطقه ای و جهانی روبرو شد.
معاون رییس قوه قضا می گوید: واقعه درد ناک ورامین که تعرض به یک دختر شش سال افغانی وقتل وی به همراه داشت باعث تاسف این کشور شده است.
به گفته این مقام قضایی هم اکنون پرونده های زیادی از اتباع خارجی علیه اتباع ایرانی وبالعکس موجود بوده که در محاکم قضای به جدیت تمام مورد بررسی قرار دارد.
وی علاوه کرده می گوید کشور ایران بیش از یک دهه میزبان مهاجرین کشور های همسایه هست وخدماتی زیادی را به این مهاجرین انجام داده و پرونده ستایش را نیز به شکل اساسی و بدون هیچگونه کوتاهی مودر بررسی قرار می دهیم.
اوضمن محکوم کردن این حادثه گفت امیدوارهستیم که دیگر شاهد اینگونه حوادث در برابر مهاجر ی
الفت ضمن همدردی با خانواده ستایش اظهار داشت: باید مراقبت شود که این چنین واقعات تلخ تکرار نشده و رابط این دوکشور افغانستان وایران را خدشه دارنکند.

مطالب مرتبط