اعزام ۲ عضو گارد ملی اردوی آمریکا برای حمایت از نیروهای مغولستانی در افغانستان

دو عضو ارتش ملی آلاسکا اوایل ماه جاری به به عنوان حمایت کننده از نیروی های مغول به افغانستان اعزام شدند

139502011209537377548154
بعد از اوج گرفتن حملات طالبان در افغانستان دو عضو ارتش ملی افغانستان به عنوان رابط میام واشنگتن و نظامیان مغول به افغانستان فرستاده شدند .
«کالین ولچ» از بخش نظارت و شناسایی و «تیموتی رینگ» از اولین گردان و پیاده ‌نظام 143 هوابرد آمریکا در حمایت از عملیات “نگهبان آزادی” و به عنوان مشاوران تاکتیکی و رابط میان آمریکا و نظامیان مغول به افغانستان اعزام شدند .
عملیات نگهبان آزادی ماموریت جدید آمریکا در افغانستان می باشد که هدف آن آموزش ،مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی کشور می باشد .
هدف از اعزام این دو مقام ارتش امریکا به افغانستان رابط مستقیم میام نیروهای مغولی و نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان خوانده شده است
آقای ولچ در رابطه به اعزام وی به افغانستان می گوید :رابط مستقیم فرماندهی مرکز آمریکا و نیروهای نظای مغول در افغانستان خواهیم بود و همچنان در ماموریت ها با نظامیان خارجی که آموزش نظامی به نظامیان می دهند همکاری می کنیم .
نظامیان مغول در شمال افغانستان وظیفه امنیت کمپ “مرمل” که بزرگترین پایگاه نظامی ناتو می باشد و همچنان دیگر پایگاه های موجود در افغانستان را دارند .در حال حاضر در حدود 9800 نیروی نظامی امریکا در افغانستان مستقر می باشند که تا پایان سال جاری میلادی این افراد به 550 نظامی کاهش پیدا خواهد کرد .

مطالب مرتبط