او باما همراه با وزیر دفاع امریکا به عربستان سفر کرد

 

 بارک اوباما رییس جمهور امریکا در سفری دو روزه برای دیدار و گفتگو با ملک سلیمان پادشاه  عربستان و مقامات عالی رتبه این کشور ،عازم  عربستان شد.

1397027

بارک اوباما  همراه با وزیر دفاع این کشور، اشتون کارتر در یک سفر دو روزه به عربستان سعودی رفته است تا با ملک سلیمان پادشاه عربستان و مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو نمایند.

 بارک اوباما در سفرش با رهبران شرکت کننده در نشست شورای همکاری خلیج فارس که به روز پنجشنبه برگزار می‌شود نیز دیدار خواهد کرد .

آقای کارتر نیز قرار است در این سفر با وزیر دفاع عربستان در مورد امور نظامی و تلاش برای جلوگیری از آنچه که بی‌ثبات کردن منطقه توسط ایران خوانده شده است دیدار و مذاکره می‌کند.

رابطه آمریکا و عربستان از گذشته مستحکم و دوستانه بوده است طوری که شش سال پیش در همین روزها آمریکا بزرگترین قرارداد فروش تسلیحات نظامی را با عربستان به امضا به رساند و  متعهد شد که جت‌های جنگنده اف ۱۵؛ هلی‌کوپترهای تهاجمی آپاچی و تسلیحات پیشرفته نظامی را به ارزش ۶۰ میلیارد دلار در اختیار این کشور قرار دهد.

 دیدار او باما با پادشاه عربستان سعودی در حالی صورت می‌گیرد که روابط ریاض و واشنگتن در ماه‌های گذشته بخاطر توافق هسته‌یی آمریکا با ایران متشنج بوده است .

عربستان همچنان برداشتن تحریم‌های ایران را کمک به این کشور در جنگ نیابتی ایران با رریاض می‌داند .

قرار است آقای اوباما بعد از عربستان، به بریتانیا و آلمان نیز سفر کند.

مطالب مرتبط