سفیر قزاقستان در کابل امنیت دیپلومات ها در افغانستان را ستایش کرد

سفیر فوق العاده و تام الاختیار کشور قزاقستان به افغانستان امیرتای بیتیموف Omirtay Bitimov،  سطح امنیت دیپلومات ها در افغانستان را  ستود.

امیرتای بیتیموف Omirtay Bitimov سفیر کبیر جمهوری قزاقستان در کابل
امیرتای بیتیموف Omirtay Bitimov سفیر کبیر جمهوری قزاقستان در کابل

به گزارش افق به نقل از کزنفورم  قزاقستان٬ سفیر کبیر جمهوری قزاقستان در کابل در مصاحبه ای با خبرنگار کزنفورم برای اطمینان سطح ایمن نمایندگی دیپلوماتیک قزاقستان در پایتخت افغانستان را به اتخاذ اقدامات خاص نیروهای امنیتی افغانستان  از نظر تهدید تروریستی را ستایش کرد.

امیرتای بیتیموف می افزاید٬((دولت ما، رئیس جمهور شخصا توجه خاص در قبال افغانستان و نماینده گی سیاسی در کابل را دارد)).

او می افزاید افغانستان تنها کشوری است که در آن نیروهای امنیتی مسلح ارتش قزاقستان برای امنیت  سفارت در ان مستقر است.

این مقام ارشد نماینده گی سیاسی قزاقستان همچنان می گوید عساکر قزاقستان امنیت داخلی سفارت را دارند و  امنیت بیرونی سفارت به دوش نگهبانان مرزی و حفاظت  توسط پلیس محلی ارائه شده است و سفارت در هماهنگی کامل با نیروهای امنیتی افغانستان است.

اقای امیرتای بیتیموف می افزاید٬ ضامن اصلی امنیت یک سیاست خارجی صلح و روابط خوب قزاقستان با همه کشورها است.

سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان، گفته است که وضعیت سیاسی در افغانستان  در میان تشدید مخالفان مسلح در برابر جنبش “طالبان” که در آن یک تقسیم مشاهده شده است باقی می مانده است وگروه تروریستی طالبان پس از مرگ ملا عمر به دو گروه تقسسیم گشته اند و در میان انها برسر قدرت جنگ جریان دارد.

در یک سال گذشته در مناطق مختلف افغانستان بخشی از گروه تروریستی داعش نیز مشاهده و فعالیت می کنند.

قابل یاد اوری است دیروز پایتخت کشور افغانستان شاهد حمله و یکی از بزرگترین انفجار های انتحاری در یک سال گذشته در افغانستان بود که بر اثر این انفجار و درگیری گروه تروریستی طالبان بر مقر ریاست ده امنیت ملی که وظیفه امنیت رجال برجسته را بر عهد دارد نزدیک به ۳۲۷ تن کشته و زخمی برجای گذاشته است.

رییس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی ساعاتی پس از این حمله با عصبانیت به هم نیروهای امنیتی افغانستان دستور داده است تا به گروه تروریستی طالبان هرگز رحم نکند و در هرجای افغانستان  هستند را نابود کنند.

مطالب مرتبط