حمله بر ریاست محافظت رجال برجسته ۲۸ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی برجا گذاشت

مقام‌های وزارت صحت عامۀ کشور می‌گویند که شمار زخمیان حملۀ امروز بر ریاست ده یا ریاست محافظت رجال برجسته در کابل ۲۸ تن کشته و بیش از ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

مقام‌های وزارت صحت عامۀ کشور می‌گویند که شمار زخمیان حملۀ امروز بر ریاست ده یا ریاست محافظت رجال برجسته در کابل به بیش از ۲۰۰ تن رسیده است.
مقام‌های وزارت صحت عامۀ کشور می‌گویند که شمار زخمیان حملۀ امروز بر ریاست ده یا ریاست محافظت رجال برجسته در کابل به بیش از ۲۰۰ تن رسیده است.

به گزارش افق ٬مقام های امنیتی می گویند که در این رویداد مرگبار ۲۸ تن کشته شدند و  مقام های وزارت صحت عامه افغانستان نیز می گویند در این رویداد بیش از ۳۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این رویداد ساعت ۹ صبح امروز (سه‌شنبه ۳۱ حمل) هنگامی رخ داد که یک حمله کنندۀ انتحاری مواد انفجاری همراهش را در برابر ساختمان ریاست رجال برجسته ریاست جمهوری منفجر ساخت و پس از آن سه مهاجم دیگر وارد ساختمان شده و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.
گفته شده است که مواد انفجاری داخل یک موتر باربری مازدا جاسازی شده است.
این انفجار به حدی نیرومند بوده که شیشه های ساختمان ها مجاور تا شعاع یک ونیم کیلو متری شکسته است .
پس از این حمله رییس جمهور کشور در خبرنامه‌ی این حمله را محکوم کرده است و تاکید گفته است این حمله ناشی از ضعف و شکست مخالفین دولت در جنگ با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور می باشد .
غنی افزود: “این‌چنین حمله‌های بزدلانه دشمن، هرگز سبب تضعیف ارادۀ مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما در مقابله با تروریزم نخواهد شد.”

از سوی دیگر، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله کشور گفت که پولیس و دیگر نیروهای امنیتی به محل رویداد رسیده اند و یک تن از مهاجمان لحظات پیش از سوی نیروهای امنیتی کشته شده است و پولیس مشغول پاکسازی ساحه می باشد.

مطالب مرتبط