درگیری لفظی میان نمایندگان اسراییل و فلسطین در سازمان ملل

نمایندگان اسراییل و فلسطین در سازمان ملل متحد در حضور بان کی مون، دبیر کل این سازمان باهم درگیری لفظی کم سابقه داشته‌اند.

145537499167015452

این درگیری لفظی، پس از افزایش درگیری‌ها در بیت المقدس بین این دو کشور صورت گرفته است.

دنی دانون به نمایندگی از اسراییل و ریاض منصور نماینده فلسطین روز دوشنبه 30 حمل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد حضور یافته بودند اما آنها علیه یک دیگر اتهاماتی را مبنی بر حمایت از تروریزم و کشتن افراد غیر نظامی وارد کرده اند.  این درگیری لفظی میان این دو نمایند به گونه ای شروع شده که دنی دانون خطاب به ریاض منصور گفته است« آیا فلسطینی هایی را که بر علیه اسراییل مرتکب حملات تروریستی می‌شوند را محکوم می‎کنی» ؟ و نیز گفته است « شما به خانواده‎ تروریست ها پول می‌دهید شما از تروریست‌ها حمایت می‌کنید حیا کنید».
ریاض منصور هم در پاسخ به او گفته است « تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری محمود عباس کشته شدن تمام مردم غیرنظامی از جمله مردم غیرنظامی فلسطینی را محکوم می‎کند شما حیا کنید. شما اشغالگرید… شما باید از کشتن هزاران کودک فلسطینی خجالت بکشید».

این درگیری با مداخله لیو جیای نماینده کشور چین که ریاست جلسه را به عهده داشته است خاتمه داده شده است.

بان کی مون دبیر کل سازمان در آخر با ارایه بیانیه‌ای بیان داشته که مردم اسراییل و فلسطین به نمایندگانی نیاز دارند که با گفتمان موثر خود تعاملات سازنده‌یی را برای پیش برد ایجاد اعتماد از بین رفته میان این دو کشور ایجاد کنند.

مطالب مرتبط