ماموران امنیتی تهران از شمع افروزی برای ستایش جلوگیری کردند

پولیس تهران از برگزاری تجمع برای شمع افروزی در حمایت از دادخواهی برای ستایش کودک شش ساله که در ورامین به قتل رسیده در مقابل سفارت  افغانستان جلوگیری کرده است.

شاهدان عینی به خبرگزاری افق گفتند که ماموران امنیتی از تجمع مردم جلوگیری کرده و در برابر اصرار برخی مهاجران افغانستانی با خشونت رفتار کرده اند.
شاهدان عینی به خبرگزاری افق گفتند که ماموران امنیتی از تجمع مردم جلوگیری کرده و در برابر اصرار برخی مهاجران افغانستانی با خشونت رفتار کرده اند.

شاهدان عینی به خبرگزاری افق گفتند که ماموران امنیتی از تجمع مردم جلوگیری کرده و در برابر اصرار برخی مهاجران افغانستانی با خشونت رفتار کرده اند. مقام های امنیتی گفته اند که مجوزی برای این گردهمایی صادر نشده است.

به گفته این شاهدان شمار زیادی از مهاجران افغانستانی مقیم تهران می خواستند در برابر سفارت افغانستان در تهران شمع روشن کنند و حتی برخی شهروندان ایرانی نیز در صحنه حضور  داشته اند.

به گفته این شاهدان در برخی نقاط نزدیکی سفارت افغانستان در تهران شمع روشن شده و شماری از شهروندان ایرانی نیز دست های گل در کنار این شمع ها گذاشته اند.

ستایش کودک شش ساله افغانستانی هفته گذشته از سوی یک نوجوان ایرانی ربوده شده و پس از تجاوز با اسید سوزانده شد. این رویداد با واکنش های گسترده ای در ایران و جهان روبرو شد.

مقام های قضایی و امنیتی ایران از بازداشت قاتل ستایش خبر داده و می گویند که در باره این دوسیه با دقت و بدون تبعیض برخورد خواهند کرد.

مقام های وزارت خارجه افغانستان نیز خواستار پی گیری جدی قتل ستایش در ایران شده اند.

 

مطالب مرتبط