ولسوالی قوش تپه جوزجان در محاصره طالبان قرار گرفته است

طالبان با حمله بر پاسگاه‌های پولیس در ولسوالی قوش تپه و فیض آباد ولایت جوزجان، این مناطق را در محاصره قرار داده اند.

456677

مقام‌های محلی این ولایت می‌گویند مخالفان مسلح شب گذشته بالای پاسگاه‌های پولیس، نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی قوش تپه و قرای گرجک، شیشه خانه و کوکلداش ولسوالی فیض آباد حمله کردند که این حملات منجر به تلفات سنگین برای مخالفان دولت شده که در حدود 22 تن آن‌ها کشته شده اند و تعدای از آنها هم زخمی شده اند که جسد شماری از کشته شده گان اکنون در میدان نبرد باقی‌ست .

در این درگیری‌ها چهار تن از نیروهای امنیتی نیز کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند .

محمد رضا  غفوری  سخنگوی والی جوزجان گفته است که وضعيت امنيتى در ولسوالى قوش تپه نگران کننده بوده و مرکز این ولسوالی هنوز در دست طالبان است اما تلاش برای باز پس‌گیری این مناطق ادامه دارد .

آقای غوری می‌گوید از اثر فیر یک هاوان از سوی طالبان شام روز گذشته شش تن از باشند گان این منطقه زخمی شده ند .

خداى بيردی يکتن از منسوبين نيروهای خيزش مردمی در قريه کوکلداش گفته است طالبانی که در درگیری شب گذشته شرکت داشته اند  مربوط به احمدشاه و قاری رسول  دو تن از فرمانده هان طالبان اند که تعداد آنها به 120 نفر می‌رسند و بعد از پنج ساعت درگیری متواتر با نیروهای امنیتی مجبور به فرار شده اند .

ضابط خان يک تن از فرماندهان پوليس محلی می‌گوید در حال حاضر، اکثر بخش‌های روستاهای   بيزگک، کوکلداش، شيشه خانه‌ها و گرجک به دست نيروهای امنيتی هستند و مردم این مناطق به گونه عادی به زندگی روزمره خود مشغول هستند .

این در حالی‌ست که ذبيح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان می‎گويد افراد طالبان روستاهای گرجک، شيشه خانه‌ها، بيزگک و کوکلداش را تصرف کرده‌اند در این درگیری‌ها تنها دو تن از طالبان جراحت برداشته اند.

مطالب مرتبط