شورای ولایتی: وضعیت امنیتی سرپل نگران کننده است

مقام های شورای ولایتی سرپل در شمال کشور می گویند که وضعیت امنیتی در این ولایت نگران کننده است و در صورتی که توجهی صورت نگیرد بخش هایی از این ولایت سقوط خواهد کرد.

سسسس

محمد نور رحمانی رییس پیشین و عضو شورای ولایتی سرپل امروز یکشنبه در یک نشست خبری گفت که اوضاع امنیتی این ولایت نسبت به چند روز گذشته بدتر شده است.

او گفت: «چند روز مى شود در اطراف شهر سرپل جنگ جریان دارد و مسیر راه میرزا ولنگ به ولسوالی صیاد مسدود است و مردم در محاصره قرار دارند. ”

رحمانی افزود که اگر در قسمت تامین امنیت سرپل توجه نشود و نیروهای بیشتر کمکی فرستاده نشود، بخش‌هایی از ولایت سقوط خواهد کرد.

این عضو شورای ولایتی از حکومت مرکزی و نهاد‌های امنیتی خواست که هرچه زود‌تر علیه مخالفان مسلح عملیات نظامی راه اندازی کنند تا شاهد سقوط مناطقی در این ولایت به دست طالبان نباشیم.

سرپل در شمال کشور از ولایت هایی است که در مسیر چندین ولایت مهم دیگر قرار دارد.

شورشیان مسلح در بخش هایی از این ولایت فعالیت دارند و هر از گاهی تا نزدیکی مرکز این ولایت پیشروی می کنند.

با این حال محمد علی حکیمی، عضو دیگر شورای ولایتی سرپل گفت که وضعیت امنیتی بسیار نگران کننده است.

او گفت:” خطر بسیار جدی است اگر در ۲۴ ساعت عملیات امنیتی از سوی حکومت راه اندازی نشود، ملت بخاطر تامین امنیت خود تصمیم خواهند گرفت.”

اما محمد ظاهر وحدت، والی سرپل گفت: « به نیروهای امنیتی دستور دادیم عملیاتی را در مناطق از دست رفته در ولسوالی‌های صیاد و سوزمه قلعه و میرزا ولنگ راه اندازی نمایند.»

در یک هفته اخیر نیروهای امنیتی و طالبان در بخش هایی از ولسوالی های صیاد، سوزمه قلعه و سانچارک با یک دیگر درگیر بوده اند.

 

مطالب مرتبط