همکاری چین و روسیه در مورد افزایش تهدیدهای مشترک و ناامنی در افغانستان

معاون وزیر دفاع روسیه بخاطر افزایش ناامنی و تهدید تروریزم در مرزهای این کشور با افغانستان،اعلام کرده که مسکو و پکن برای ایجاد امنیت بین المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

139501301030185887535604

آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه، گفته است«باتوجه به افزایش ناامنی و تهدید روز افزون تروزیزم در منطقه و همچنان شدت یافتن ناامنی در افغانستان از آغاز سال جاری بدینسو، روسیه و چین برای برقراری صلح و ایجاد امنیت بین المللی در منطقه با یکدیگر همکاری خواهند کرد».

همچنان آنتونوف گفته است «در پنجمین کنفرانس امنیت بین المللی که قرار است در مسکو  در 27_28 اپریل برگزار شود،یکی از موضوعات اساسی مورد بحث آن مبارزه با تروریزم خواهد بود».

وی افزود مبارزه با تروریزم نیاز به درک و راه حل مشترک  دارد که چین و روسیه زمینه همکاری زیادی برای حل این مشکل دارند.

این‌مقام ارشد امنیتی روسیه گفته است این‌که چگونه این طرح همکاری امنیتی پیاده شود از سوی این دو کشور مشخص شده و زمینه برای همکاری دو جانبه فراهم شده است .

این در حالی‌ست که قرار است نشستی میان وزرای خارجه روسیه،چین و هند در مسکو برگزار شود و روی مساله امنیتی منطقه‌ایی و افغانستان گفتگو شود.

بر بنیاد گفته‌های وزارت خارجه روسیه، در این دیدار، وزرای خارجه روسیه، چین و هند در مورد مسایل جهانی و منطقه‌ای، مسائل تقویت قانون بین‌المللی و مبارزه جمعی با چالش‌های مشترک تمرکز خواهند کرد.

مطالب مرتبط