تکواندوکاران افغانستان نتوانستند سهمیه المپیک ریو را به دست بیاورند

نمایندگان تکواندوی افغانستان نتوانستند سهمیه شرکت در المپیک ریو در برازیل را به دست بیاروند و همگی در برابر حریفانشان شکست خوردند.

نیکپا که دارای دو مدال المپیک است در بازی نخست خود حریف عمانی‌اش را ضربه فنی کرده بود اما نتوانست از سد حریف مغولی اش عبور کند.
نیکپا که دارای دو مدال المپیک است در بازی نخست خود حریف عمانی‌اش را ضربه فنی کرده بود اما نتوانست از سد حریف مغولی اش عبور کند.

چهار نماینده تکواندوی کشورمان از جمله روح الله نیکپا در مسابقات مقدماتی راهیابی به مسابقات المپیک ریو در مانیل فیلیپین در برابر حریفانشان شکست خوردند.

براساس گزارش ها و در ادامه رقابت ها روح‌الله نیکپا آخرین نماینده تکواندوی افغانستان در مسابقات مقدماتی برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل مقابل حریف مغولستانی خود شکست خورد.

نیکپا با وجود برتری 14 به 12 در مقابل حریف مغولستانی خود، در عین ناباوری با ارتکاب 10 خطا بازی را واگذار کرد و نتوانست برای سومین بار به المپیک راه یابد.

نیکپا که دارای دو مدال المپیک است در بازی نخست خود حریف عمانی‌اش را ضربه فنی کرده بود اما نتوانست از سد حریف مغولی اش عبور کند.

نیلا احمدی و محمود حیدری دیگر نمایندگان تکواندوی افغانستان نیز به ترتیب مقابل حریفان اندونیزیایی و تایلندی شکست خوردند و از راهیابی به المپیک ریو بازماندند.

سمیه غلامی تکواندوکاری که از ایران در این مسابقات به نمایندگی ا ز افغانستان شرکت کرده بود نیز در دومین بازی خود در مسابقات مقدماتی المپیک 2016 «ریو» در شهر «مانیل» فیلیپین برابر حریف تایوانی خود شکست خورد.

او در مسابقه نخست خود، «لام سیو وای» مبارز هنگ‌کنگی، را در راند طلایی از پیش رو برداشته بود.

به این ترتیب تنها یک تکواندوکار افغانستان فرصت حضور در رقابتهای المپیک ریو را از طریق کارت دعوت کمیته بین‌المللی المپیک دارد.

مطالب مرتبط