گزارش تازه سازمان ملل: دو هزار کشته و زخمی در سه ماه اول سال ۲۰۱۶

دفتر نمایندگی سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ نزدیک به دو هزار غیر نظامی در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ نزدیک به دو هزار غیر نظامی در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند.

براساس این گزارش در سه ماه نخست سال جاری در مناطق نا امن افغانستان ۱۹۴۳ غیر نظامی در نتیجه برخوردهای مسلحانه و حملات مخالفان مسلح کشته و یا زخمی شده اند.

براساس آمارهای منتشر شده سازمان ملل این آمار نسبت به سالهای گذشته افزایش را نشان می دهد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در گزارش خود گفته است که آمار تلفات غیر نظامیان نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش تازه رقم زخمی شدگان نسبت به سال گذشته یازده درصد افزایش را نشان می دهد. در گزارش سازمان ملل نسبت به سن و جنسیت افراد قربانی چیزی گفته نشده اما براساس گزارش های پبیشین بیشتر قربانیان حملات مسلحانه زنان و کودکان بوده اند.

تلفات غیر نظامیان در افغانستان از جمله مواردی است که همواره یکی از نگرانی های جدی دولت افغانستان و نهادهای بین المللی به شمار می رود.

براساس گزارش های منتشر شده مخالفان مسلح برای در امان ماندن از حملات نیروهای امنیتی در بسیاری از مناطق امن افغانستان از غیر نظامیان به عنوان سپر جنگی استفاده می کنند.

با این حال یونا در گزارش تازه خود اعلام کرده که بیشتر قربانیان سه ماهه نخست سال جاری در نتیجه عملیات های زمینی، حملات انتحاری، انفجار ماین ها و ترور کشته و زخمی شده اند.

این در حالیست که سازمان ملل متحد سال 2015 را خونین ترین سال برای غیر نظامیان افغان اعلام کرده بود که طی آن سال بیش از یازده هزار نفر کشته و زخمی شده بودند.

مطالب مرتبط