ساخت یک شهرک صنعتی در ولایت قندهار

سازمان همکاری جنوب آسیا (سارک) از ساخت یک شهرک صنعتی در ولایت قندهار خبر می‌دهد.

129751240668

مسوولان این سازمان گفته اند بعضی از اعضای اتاق‌های تجارت و صنایع کشورهای جنوب آسیا علاقه مند هستند که با سرمایه گذاری بیش از 100 میلیون دالر  در ولایت قندهار یک شهرک صنعتی ساخته شود.

مسوولان این سازمان از افغانستان خواستار زمینه سازی برای ایجاد این شهرک صنعتی شده اند، در همین حال یک تاجر کشور در قندهار حاضر شده است که زمین این شهرک صنعتی را در اختیار این سازمان قرار دهد .

همچنان  برای تامین برق این پارک صنعتی  قرار است که  یک دستگاه  تولید برق با ظرفیت 50 میگاوات ساخته شود.

سورج وادیا رییس سازمان سارک می‌گوید این یک پروژه بزرگ است و با عملی شدن آن سرمایه گذاران بیشتری تشویق خواهند شد که در این کشور سرمایه گذاری کنند و همچنان زمینه کار برای مردم افغانستان فراهم خواهد شد.

در این میان مسوولان تجارت و صنایع افغانستان با استقبال از این طرح از حکومت خواسته‌اند که از این فرصت ایجاد شده، حمایت کند.

سخی احمد پیمان، رییس انجمن صنایع افغانستان گفته است: « با درنظرداشت علاقمندی‌های زیاد به سرمایه گذاری‌ها درافغانستان حکومت باید از این فرصت‌ها به گونۀ لازم آن استفاده کند، چون این سرمایه گذاری‌ها اعتماد بخش خصوصی را بر ادامۀ کار در افغانستان افزایش می‌دهد».

این در حالیست که مسوولان سازمان سارک می‌گویند اگر دولت افغانستان شرایط مناسب را برای این سازمان در زمینه سرمایه گذاری فراهم کند ،تاجران دیگری عضو این سازمان حاضرند در بخش های دیگر تولیدی و تجاری در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

مطالب مرتبط