وزارت امور خارجه افغانستان، پاکستان را به رفتار صادقانه در مقابله با تروریسم فراخواند و لانه تروریسم را در خاک این کشور دانست.

به گزارش افق، وزارت امور خارجه افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای در واکنش به مواضع اخیر وزارت امور خارجه پاکستان که افغانستان را در مقابله با تروریسم مسوول دانسته و اعلام کرده است که به طور یکجانبه نمی توان با تروریسم مقابله کرد، گفت:تروریسم و افراط گرایی از خاک پاکستان سرچشمه می گیرد.

وزارت امور خارجه افغانستان در این بیانیه افزود: مراکز آموزش و پناهگاههای تروریستها در پاکستان است و دولت این کشور موظف به مقابله با آنان می باشد.

در این بیانیه آمده است: در سالهای گذشته افغانستان همواره هدف حملات تروریستی از خاک پاکستان قرار گرفته است از همین رو دولت اسلام آباد باید به صورت عملی، جدی و صادقانه با تروریسم مبارزه کند.

روابط افغانستان و پاکستان در سالهای گذشته به دلیل آنچه که بی توجهی اسلام آباد به مبارزه با تروریسم و برچیدن پناهگاه نیروهای طالبان در خاک پاکستان دانسته شده با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان و مقامهای این کشور نیز بارها به دلیل راکت پراکنی های پراکنده از خاک پاکستان به  ولایت های شرقی آن کشور، اعتراض کرده است.

بر اساس گزارشها این راکت پرانی ها که از دو سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد تلفات و خسارات زیادی را در ولایت های شرقی افغانستان بر جای گذاشته است.

اوایل ماه گذشته فرمانده پلیس ولایت کنر افغانستان از اصابت 21 راکت شلیک شده از خاک پاکستان به اطراف ولسوالی های ˈدانگامˈ و ˈخاصˈ ولایت  کنر افغانستان خبر داد و گفت بر اثر این راکت پرانی تلفات و خساراتی بر جای ماند.

هر چند مقامهای افغان همواره ارتش پاکستان را مسوول این حملات معرفی می کنند اما مقامهای پاکستان با رد این ادعا اعلام کرده اند که نقشی در راکت پرانی به خاک افغانستان ندارند.

مطالب مرتبط