دومین کنفرانس افغانستان و قزاقستان تحت نام «گفتگوی نسل نو» برگزار شد

«گفتگوی نسل نو»، عنوان دومین کنفرانس افغانستان و قزاقستان است که دیروز  چهارشنبه در شهر آلماتی پایتخت قزاقستان برگزار شد. 13020507_1177216728978624_296715925_nدر این کنفرانس، اعضای پارلمان، استادان تاریخ و خبرنگاران و از هردو کشور شرکت کرده بودند و در مورد گسترش روابط در عرصه های سیاسی، فرهنگی و امنیتی میان دو کشور صحبت کردند.

میزبانی این کنفرانس را در قزاقستان، نهادمدنی و چند رسانه‌ای «بولشق ـ قزاقستان» به عهده داشت.

دوران بابه مراد رییس این نهاد در سخنرانی خویش در این کنفرانس، در مورد تحکیم روابط میان افغانستان و قزاقستان صحبت کرد و گفت« افغانستان و قزاقستان نیازمند روابط است،بهتر آنست که این روابط دوستانه و پایدار باشد. ما حاضر هستیم که در این راستا با توجه به منافع هردو کشور گام عملی برداریم».

احمد بهزاد عضو مجلس نمایندگان افغانستان که در کنفرانس شرکت بود گفت« این کنفرانس آغاز خوب برای بهبود روابط دو کشور است و در آن در مورد امنیت منطقه و آسیای میانه به طور مفصل بحث شد که تا همفکری مشترک برای مبارزه با تروریزم ایجاد شود».

ذاکر حسین ارشاد معاون دانشگاه ابن سینا که در کنفرانس شرکت کرده بود در مورد گسترش روابط میان نهادهای دانشگاهی دو کشور صحبت کرد و آن را در تحکیم روابط پایدار میان دو کشور مهم خواند.

بسم الله تابان عضو هماهنگ کننده این کنفرانس گفت « ما نیازمندیم که روابط میان دو کشور از عرصه سیاسی گسترش پیدا کرده و در بخش فرهنگی و اکادمیک همکاری و ارتباط ایجاد شود که کنفرانس گفتگوی نسل نو آغاز خوبی برای آن است».

همچنان در این کنفرانس از افغانستان برعلاوه اعضای پارلمان، استادان دانشگاه و تعدادی از عکاسان مشهور کشور، نجیب الله مسافر، نسیم سیامک، ذکریا صفری نیز شرکت کرده بودند که در ختم این کنفرانس عکس های از این هنرمندان در آن به نمایش گذاشته شد.

مطالب مرتبط