حامدکرزی با جمعی از همکاران سابقش برای دومین بار به مسکو سفر می کنند

حامدکرزی رییس جمهور پیشین افغانستان، اواخر ماه میلادی جاری، برای یک سفر یک هفته ای با شماری از همکاران سابقش به روسیه سفر می کنند.KHamid-Karzay-V-borbe-s-terrorizmom-SSHA-nuzhno-iskat-pomoshchi-u-Rossii-i-Kitaya

براساس اسنادی که به خبرگزاری افق، رسیده است آقای کرزی را در این سفر، داکتر اسپنتا، کریم خرم، صادق مدبر، ضرار احمد مقبل عثمانی و شماری دیگر از همکاران سابق حامد کرزی، همراهی خواهند کرد.

پیش از آن نیز آقای کرزی برای یک سفر سه روزه به قزاقستان خواهد رفت.

سفر کرزی به مسکو برای دومین بار پس از سپردن جایگاهش به عنوان رییس جمهوری افغانستان به اشرف غنی، صورت می گیرد.

آقای کرزی در سفر گذشته با ولادیمیر پوتین و شماری از مقامات روسی دیدار کرد.

گفته می شود که پس از تیرگی روابط میان کرزی و امریکا، رابطه رییس جمهور پیشین افغانستان با مقامات روسی گرم تر شده است.

در اسنادی که در اختیار خبرگزاری افق قرار گرفته، علاوه بر افراد ذکر شده، قدرت الله سالارزی، عطا محمد شریفی، علی اجمل، شاه محمد صافی، محمد یوسف شاه،مرسلین ارسلا و فرهاد نایب خیل از دیگر همراهان آقای کرزی در سفر به قزاقستان و روسیه هستند.

قرار است آقای کرزی به تاریخ 20 تا 22 ماه جاری در قزاقستان در کنفرانس موسوم به میدیا فرم شرکت کرده و از تاریخ 23 تا 30 ماه جاری، در روسیه خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آقای کرزی با چه کسی و روی چه موضوعاتی دیدار و گفتگو خواهد کرد اما، محور سفرهای آقای کرزی در گذشته، بحث روی مسایل روز افغانستان بوده است.

شماری از آگاهان می گویند که در شرایط کنونی که جان کرزی وزیر امور خارجه امریکا به کابل آمده و روی ادامه کار حکومت وحدت ملی، اظهار نظر آشکاری انجام داده این سفر می تواند، بحث هایی در این زمینه را نیز با خود داشته باشد.

از کرزی و حلقه او، به عنوان یکی از منتقدان جدی روند کنونی یاد می شود.

مطالب مرتبط