ادغام دو نهاد بزرگ دولتی روسیه با وزارت امور داخله این کشور

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه٬ چند روز پیش در نشست مشرک با وزیر امور داخله٬ رییس اداره مهاجرت و رییس اداره مبارزه با مواد مخدر این کشور این دو  نهاد مستقل را زیر نظر وزارت امور داخله  قرار داد.Снимок экрана 2016-04-05 в 23.18.42

به گزارش افق به نقل از  اول پرایم٬ ویکتور ایوانف رییس مبارزه با مواد مخدر و کنستانتین رمضانوف رییس اداره مهاجرت روسیه از همکاری زیر نظر وزرات امور داخله  روسیه خود داری کردند.

این دو مقام بلند پایه کشور روسیه پس از تصمیم رییس جمهور روسیه مبنی بر ادغام این دو نهاد  و کار زیر نظر وزیر امور داخله این کشور از سمت ها خود استعفا داده اند.

دیمیتری پیسکوف سخنگوی کار کرملین گفته است٬ پس از استعفای این دو مقام٬ اداره مهاجرت را جنرال الکساندر گروفوی معاون اول وزیر امور داخله  و  اداره مبارزه با مواد مخد را جنرال مخاییل وانیچکین سر پرستی خواهند کرد.

اقای کنستانتین رمضانوف از ۱۱ سال بدین سو  رهبری اداره مهاجرت روسیه را برعهده داشته و پیش از این در استخبارات روسیه کار می کرده است.

همچنان اقای ویکتور ایوانف از سال ۲۰۰۸ به عنوان رییس اداره مبارزه با مواد مخدر روسیه کار کرده و پیش از این به عنوان مشارو رییس جمهور و معاون اداره ریاست جمهوری و کار در استخبارات روسیه را در کارنامه خود دارد.

هنوز دلیل ادغام این دو نهاد بزرگ و مهم روسیه با وزارت امور داخله این کشور مشخص نشده است.

وایا اینکه رییس جمهور روسیه از این دو کادر باسابقه خود در حکومت باز استفاده خواهد کرد یا خیر سوالی است که زمان پاسخ ان را خواهد داد.

مطالب مرتبط