تیموشنکو آزاد شد: اوکراین بزودی عضو اتحادیه اروپا می شود

خانم یولیا تیموشنکو نخست وزیر پیشین اوکراین و رهبر مخالفان دولت این کشور روز شنبه اعلام کرد که کی یف حتما به زودی به عضویت اتحادیه اروپا در می آید.

به گزارش افق به نقل ازایتارتاس، تیموشنکو عصر امروز پس از ورود به کی یف در جمع خبرنگاران گفت : اطمینان دارم اوکراین عضو اتحادیه اروپا خواهد شد و این امر وضعیت کشور را تغییر خواهد داد.

وی از فرودگاه ژولیانا در حومه کی یف عازم میدان ˈاستقلالˈ در مرکز پایتخت شد و قرار است در جمع معترضان و گروه های مخالف حکومت سخنرانی کند.

نخست وزیر پیشین اوکراین که بعد از ظهر امروز به دنبال اقدام پارلمان این کشور مبنی بر تغییر ماده ای از قانون کیفری از زندان شهر خارکف آزاده شد، پیشتر گفته بود که در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نامزد می شود.

مجلس اوکراین موسوم به ˈراداˈ که پس ازاین که روز گذشته ویکتور یانکوویچ رییس جمهوری این کشور کی یف را ترک و در در شهر خارکف در نزدیکی مرزهای روسیه استقرار یافت، به دست مخالفان افراطی غربگرا افتاده است.

تیموشنکو در سال 2011 به اتهام اقدام فراتر از اختیارات خود در دوره نخست وزیری در امضای قرارداد خرید گاز از روسیه به هفت سال زندان محکوم شد و امروز پس از سه سال حبس از زندان خارکف آزاد شد.

مطالب مرتبط