یکصدو سی ومین ال کلاسیکو را رئالی ها بردند

در اخرین ساعت شنبه شب ۱۴ حمل ۱۳۹۵ یکصدو سی ومین بازی الکلاسیکو میان دو تیم بارسلونا و رئال مادرید با حضور بیش از نود هزار تماشاگر در نیوکمپ بارسلونا برگزار شد و با پیروزی دو بر یک رئال مادرید  به پایان رسید. 1362224204_1

به گزارش افق٬ بازی را بازیکنان لوییز انریکه شروع کردند و در نیمه اول موقیت های برای هردو  تیم  پیش امد که  بازی کنان هردو تیم نتوانست به خوبی از ان استفاده کنند و نیمه  اول بازی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم بازی را شاگردان زین الدین زیدان آغاز کردند  ودر آغاز نیمه  دوم بازی کنان رئال مادرید در پشت محوطه جریمه خودی مرتکب خطا شدند که بارسایی ها نتوانستند از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

در دقیقه ۵ نیمه دوم حمله ناگهانی رئالی ها خطر جدی را بر روی دروازه بارسایی ها  ایجاد کردند که نتیجه گل را در بر نداشت.

فشار تیم بارسلونا  در دقیقه ۵۶ با حرکت زیبای مسی بر روی دروازه رئالی ها فراهم شد که ضربه مسی با حرکت خوب دروازه بان رئال مادرید به کرنر رفت و ضربه کرنر را پیکه  توانست با یگ ضربه سر زیبا توپ را وارد دروازه رئال کند.

در دقیقه ۶۲ گل تساوی برای رئال با حرکت خوب مارسلو و در نهایت ضربه آکروباتیک بنزما، دروازه بارسا را باز کرد تا نتیجه یک بریک ادامه پیدا کند.

بازی کنان رئال پس از گل تساوی که وارد دروازه بارسا کردند٬ در ضد حمله ها  فشار های سخت و موقیعیت های خوبی را بر روی دروازه بارسا ایجاد کردند.

پس ازدقایق ۷۰ بارسلونا تلاش های زیادی برای باز کردن دوباره دروازه رئال کردند که نتیجه نداد و این پایان بازی نبود٬ درست در دقیقه ۷۹ پاس زیبای رونالدو وضربه سر زیبای بازیک کنان رئال توپ وارد دروازه بارسا شد٬ اما کمک داور این گل را نه پذرفت.

در دقیقه ۸۰ بازی کاپیتان رئال مادرید  به علت دریافت دو کارت زرد از بازی اخراج شد تا رئالی ها ده نفره در نیوکمپ و در مقابل نود هزار تماشاکر به بازی ادامه دهد.

درست دو دقیقه پس از ان فشار رئالی ها  و ضربه زیبایی رونالدو به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت٬ تلاش های  بازیکنان رئال بلاخره نتجه داد و رونالدو در دقیقه ۸۴ بازی به زیبایی تمام توانست گل دوم تیم اش را وارد دروازه بارسلونا کند٬ تا بازی با نتیجه دو بر یک به سود رئال مادرید به پایان برسد.

در این دیدار برای بارسلونا: براوو، دنی آلوس، پیکه، ماسکرانو، آلبا، بوسکتس، راکیتیچ، اینیستا، مسی، لوئیس سوارز، نیمار  و برای رئال مادرید:‏ کیلور ناواس، کارواخال، په په، راموس، مارسلو، کاسمیرو، کروس، مودریچ، رونالدو، گرت بیل، بنزما به میدان امده بودند.

ال کلاسیکو به اسپانیایی El Clásico که به نام‌های دیگری مثل ال دربی اسپانول، ال دربی که بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود.

رقابت بین این دو تیم از این ناشی شده است که دو شهر  مادرید و بارسلونا دو شهر بزرگ اسپانیا بوده، و این در حالی است که دو باشگاه موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های کشور هستند.

این مسابقه، یکی از بزرگترین مسابقه‌های فوتبال در جهان است که هر سال صدها میلیون نفر از کشورهای مختلف شاهد برگزاری آن می‌باشند.

اصطلاح کلاسیکو (clásico) در سال‌های اخیر رایج شده و در اصل برای مسابقه‌های مهم و تاریخی امریکا جنوبی به کار می‌رود. این اسم به دلیل افزایش نفوذ فوتبال   اسپانیایی در آن جا و همچنین تبلیغات جهانی مربوط به ال کلاسیکو، به وجود آمد.

رئال مادرید و بارسلونا اکنون در ۲۳۷بازی رسمی به میدان رفته‌اند که سهم بردهای رئال بیشتر از بارسا بوده است. ۹۰پیروزی به نفع بارسلونا، ۴۸تساوی و ۹٨ برد برای رئال مادرید. در نیوکمپ آمار به نفع بارسلوناست: ٤١ پیروزی، ۱۸ تساوی و ٢٠ شکست.

مطالب مرتبط