واکنش ریاست جمهوری از جعل کاری در احکام رییس جمهور

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری از انتشار اسناد جعلی به نام ریاست جمهوری در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داده و گفته است این عمل باعث نگرانی مردم شده و پیگرد قانونی را به دنبال دارد.

12039569_872405602835683_888843351971230180_n

در متنی که در صفحه فیسبوگ ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده در آن گفته شده است «شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با سؤ استفاده از تکنالوژی روز به جعل‌ کاری متن شماری از احکام و فرامین ریاست جمهوری مبادرت ورزیدند و با استفادۀ نادرست از فضای باز شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، به نشر و ترویج آن می‌پردازند.

نشر اين گونه مطالب به هر دليل كه باشد علاوه بر این‌که غیراخلاقی و غیرقانونی می‌باشد، زمینه را برای تخریش اذهان مردم نیز فراهم می‌کند. جعل در اسناد به هر دليل كه صورت گرفته باشد، نقض قانون بوده و پيگرد قانونى را به دنبال دارد».

این واکنش ارگ ریاست جمهوری به دنبال دست به دست شدن تصویری با احکام ریاست جمهوری مبنی بر « خواندن ملاعمر به عنوان شهید حقوق بشر»  با امضای محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور ابراز شده است.

دفتر ریاست جمهور در این متن، از آنعده کابران شبکه اجتماعی فیسبوک که این تصویر را منتشرکرده خواسته است که آن را حساب‌های شان برداشته و در مورد جعلی بودن آن توضیح داده و بابت آن معذرت خواهی نمایند.

همچنان در این متن گفته شده است که ریاست جمهوری در پی این است که با همکاری شهروندان کُدهای اخلاقی و احترام به حقوق دیگران در استفاده از شبکه‌های اجتماعی رعایت شود و از آزادی بیان به گونه موثر استفاده گردد.

مطالب مرتبط