به روز دوشنبه روند برگرداندن مهاجران از یونان به ترکیه آغاز می‌شود

بر بنیاد توافق ترکیه و اتحادیه اروپا به روز دو شنبه مهاجران از یونان به ترکیه برگردانده می‌شوند.

0,,19094091_303,00

احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه گفته است به روز شنبه مطابق توافق نامه‌ای که در هژدهم مارچ میان ترکیه و اتحادیه اروپا در مورد مهاجران به امضا رسیده است،روند برگرداندن مهاجران از جزایر یونان به ترکیه آغاز می‌شود.

تعداد مهاجرانی که در روز دوشنبه به ترکیه برگردانده می‌شوند 500 نفر می باشند که در جمع شان مهاجران افغانی نیز شامل هستند.

مطابق توافقنامه ترکیه و اتحادیه اروپا از هر پناهجویی سوری که از یونان به ترکیه برگردانده شود در خواست یک پناهجوی سوری به کشورهای اروپایی پذیرفته می‌شود.گفته شده از روز دوشنبه روند پذیرش مهاجران سوری از ترکیه شروع می‌شود.

در توافق گفته شده است که اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی 72000 پناهجوی سوری را می‌پذیرد.

مطابق این تفاهم‌نامه، تمامی مهاجرانی که بعد از هژدم مارچ به یونان  رسیده اند دوباره به ترکیه برگردانده می‌شوند.

گفته می‌شود مهاجرانی که از جزایر یونان به ترکیه برگردانده می‌شوتد در ابتدا در کمپ‌هایی که مناطق ساحلی ترکیه در شهر دیکیل و ازمیر ساخته شده اند جابجا می‌شوند و بعد از آن به مناطق مرکزی ترکیه انتقال می‌یابند.

مقام‌های یونان گفته اند که پس از امضای توافق‌نامه ترکیه و اتحادیه اروپا، میزان ورود مهاجران به خاک آن کشور کاهش یافته است.

در سال گذشته هزاران نفر از شهرواندان سوریه، افغانستان، عراق و سایر کشورها به طرف اروپا رفتند. بربنیاد آماری که منتشر شده در سال گذشته در حدود 250 هزار شهروند افغانستان به اروپا رفته اند.

مطالب مرتبط