نتايج ديدارهاي ليگ اروپا

مرحله يک شانزدهم نهايي رقابت‌هاي ليگ اروپا شب گذشته با انجام ديدار‌هايي در سراسر قاره اروپا آغاز شد.

يوونتوس در يکي از مهم ترين ديدار‌ها توانست با 2 گل ترابزون اسپور را شکست دهد تا با خاطره‌اي خوب به ترکيه برود. شاگردان کونته از همان ابتدا فشار سنگيني روي دروازه تيم ترکيه اي ايجاد کردند اما موقعيت ها يکي پس از ديگري از دست مي‌رفت. در پانزدهمين دقيقه مسابقه، دنيل اسوالدو خريد جديد باشگاه يوونتوس روي اشتباه مدافع تيم ترکيه اي و پاس توز، با دروازه بان ترابزون تک به تک شد و حساب کار را يک بر صفر کرد. ضربه او دقيقاً از بين پاي دروازه بان وارد دروازه شد و اين نخستين گل او با پيراهن يوونتوس بود. به اين ترتيب نيمه نخست با برتري يک بر صفر يوونتوس به پايان رسيد.

دقيقه 60 آشوب هواداران تيم ترابزون و پرتاب ترقه هايي به داخل زمين، بازي را براي چند دقيقه اي متوقف کرد تا داور دوباره دستور دهد کار از سر گرفته شود.بازيکنان ترابزون در موقعيتي عالي توانستند دروازه جان‌ لوئيجي بوفون را باز کنند، اما پاس عرضي هافبک اين تيم از بيرون به داخل زمين ارسال شده بود و گل اين تيم مردود اعلام شد. در ادامه حرکت ترکيبي زيبا و پاس خوب يورنته درون محوطه جريمه با ضربه پوگبا به تيرک دروازه خورد و موقعيت جدي ديگري براي بيانکونري از دست رفت.

در چهارمين دقيقه از وقت هاي اضافه، پاس عرضي و زيباي توز را پوگبا با شوتي فني به کنج دروازه ترابزون فرستاد تا حساب کار 2-0 شود و بازي با همين نتيجه به پايان برسد.

در ديگر ديدار حساس اين مرحله سوآنزي و ناپولي در انگليس به تساوي بدون گل رضايت دادند. در اين ديدار تيم مهمان بازي را بهتر شروع کرد و در همان ابتداي بازي يک شوت توسط همسيک به سمت دروازه شليک کرد که با عکس العمل خوب دروازه بان به کرنر رفت. بعد از آن سوانزي بازي را در دست گرفت. بهترين موقعيت نيمه اول باز هم نصيب بوني شد. پاس توي عمق هرناندز او را در موقعيت تک به تک قرار دارد ولي ضربه چيپ او با خروج به موقع دروازه بان به گل تبديل نشد. تيم ميزبان موقعيت هاي زيادي در نيمه اول داشت که در هيچ يک موفق نبود.

در اين نيمه هم سوانزي بازي را بهتر شروع کرد و ناپولي دل به ضد حملات بسته بود. اولين موقعيت حساس را اشلي ويليامز بدست آورد که ضربه او با شيرجه زيباي رينا به کرنر فرستاده شد. بعد از آن نوبت ناپولي بود که خطرساز شود. کايخون بعد از دريبل مدافع سوانزي يا يک ضربه نوک پا دروازه را از پشت محوطه جريمه تهديد کرد که شوت او از کنار دروازه به بيرون رفت. در ادامه تيم سوانزي موقعيت هاي نصفه و نيمه اي داشت که با بي دقتي بازيکنان و درخشش رينا به گل تبديل نشد و بازي با نتيجه بدون گل به پايان رسيد.

روبين کازان نيز در شبي که سردار آزمون بازيکن ايراني را به دليل مصدوميت در ترکيب خود نمي ديد نتيجه نسبتا خوبي کسب کرد و در خانه رئال بتيس به تساوي يک بر يک دست يافت.

تابلوي نتايج

آنژي صفر – خنک صفر

کورنومترس صفر – ليون صفر

دنيپرو يک – تاتنهام صفر

ديناموکيف صفر –والنسيا 2

اسبجرگ يک – فيورنتينا 3

يوونتوس 2 – ترابزون صفر

ليبرچ صفر – الکمار يک

پائوک سالونيکا صفر – بنفيکا يک

آژاکس صفر – سالزبورگ 3

پورتو 2 – اينتراخت فرانکفورت 2

لاتزيو صفر – لودوگراتس يک

ماريبور 2 – سويا 2

بتيس يک – روبين کازان يک

سوآنزي صفر – ناپولي صفر

ويکتورياپلژن صفر- شاختاردونتسک يک

مطالب مرتبط