نفوذ افراد داعش در ولایت غزنی

فرمانده امنیه ولایت غزنی می‌گویند افراد داعش از ولایت زابل به بخش های ولایت غزنی جابجا شده‌اند و نیروهای امنیتی آمادگی دارند که از فعالیت آنها در این ولایت جلوگیری کنند.

?????????????????????????????????????????????????????????
فرمانده امنیه ولایت غزنی گفته است افراد داعش در چند ولسوالی این ولایت جا به جا شده و فعالیت می نمایند. آمادگی برای سرکوب آنها گرفته شده است.

جنرال امین الله امیرخیل فرمانده امنیه این ولایت گفته است «افراد داعش از چندی به این سو  در بعضی از ولسوالی‌های این ولایت از جمله زنه‌خان، گیلان و گیرو آمده و شب‌نامه‌ها را برای جذب افراد به نشر رسانده می رسانند».

همچنان در مورد فعالیت افراد داعش در ولایت غزنی، پیش از این خیل الله هوتک سرپرست شورای عالی صلح این ولایت نیز گفته بود که « افراد داعش از ولایت زابل در ولسوالی اندر این ولایت توسط یک هیلوکوپتر ناشناس آورده شده است».

اما میرویس نوروزی فرمانده امنیه ولایت زابل گفته است« در ماه‌ میزان سال گذشته افراد داعش در ولسوالی خاک افغانستان در علمیات نیروهای امنیتی و طالبان سرکوب شد و همه افراد این گروه به قتل رسیدند و پس از آن افراد این گروه در آن ولسوالی وجود ندارد و گزارش‌های وجود دارد که در آنجا افراد خارجی وجود دارند که آنها مربوط گروه القاعده می‌باشند».

جنرال امین الله امیرخیل فرمانده امنیه ولایت غزنی می‌گویند: «آمادگی‌ها برای مقابله با افراد داعش در ولایت غزنی گرفته شده است و هرگز اجازه داده نمی‌شود که داعش در ولایت غزنی فعالیت کند».

به گفته او برای مقابله با داعش مردم با نیروهای امنیتی اعلام همکاری کرده اند.

در سال گذشته گزارش‌های از سوی بعضی از رسانه‌ها به نشر رسیده بود که افراد داعش در این ولایت نفوذ کرده و می‌خواهند با گسترش نفوذ خویش این ولایت را تصرف کند.

مطالب مرتبط