قرار است پنج نامزد ریاست جمهوری افغانستان به نفع زلمی رسول کنار روند

به گزارش افق به نقل از روزنامه طلاعات روز قرار است پنج تن از نامزدان ریاست جمهوری به نفع زلمی رسول کنار بروند.

گفته می شود  قیوم کرزی، گل آغا شیرزی، نادر نعیم، عبدالرحیم وردک و هدایت امین ارسلا از نامزدی‌شان به نفع تیم زلمی رسول کناره‌گیری کنند.

این منبع  می نویسید که در جلسه‌ای به ریاست محمد امین مجددی در هوتل انترکانتینینتال، فیصله شده است که این پنج نامزد ریاست جمهوری به مرور زمان به نفع زلمی رسول کنار بروند.
این منبع افزود که قرار است در دوشنبه آینده قیوم کرزی و سپس به ترتیب گل آغا شیرزی، نادر نعیم، رحیم وردک و هدایت امین ارسلا از ادامه‌ی رقابت برای احزار کرسی ریاست جمهوری به نفع زلمی رسول دست بکشند.
این منبع افزود که این جلسه به ریاست امین مجددی و معاونت قاضی امین وقاد و منشی‌گری سید اکرام به توافق رسید که قیوم کرزی روز دوشنبه انصراف خود را به نفع زلمی رسول اعلام نماید و سپس نامزدان دیگر به ترتیب به نفع زلمی رسول کنار بروند.
قیوم کرزی با معاونت وحیدالله شهرانی و محمد نور اکبری، گل آغا شیرزی با معاونت محمد هاشم زارع و سید حسین عالمی بلخی، سردار نادر نعیم با معاونت تاج محمد اکبر و عزیزالله پویا، عبدالرحیم وردک با معاونت شاه عبدالاحد افضلی و سید حسین انوری، و هدایت امین ارسلا با معاونت جنرال خدایداد و سفیه صدیقی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ بودند.

گفته می‌شود این نامزدان براساس فیصله‌ی ریش‌سفیدان و بزرگانی که از قندهار آمده بودند، به نفع زلمی رسول با معاونت احمد ضیا مسعود و حبیبه سرابی از رقابت برای احراز پست ریاست جمهوری منصرف شده‌اند.
ریش‌سفیدان و بزرگانی که از قندهار آمده بودند، از این شش نامزد (به‌شمول زلمی رسول) خواسته بودند که به آن‌ها اختیار بدهند یکی از این شش نفر را برگزینند و پنج تن دیگر به نفع نامزد برگزیده‌ی آن‌ها کنار بروند. گفته می‌شود که این پنج نامزد به آن‌ها اختیار داده‌اند و آن‌ها نیز از بین این شش نفر، زلمی رسول را برگزیده‌اند.
در این جلسه از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری فقط قیوم کرزی و زلمی رسول حضور داشتند و سایر نامزدان نماینده‌های‌شان را به این جلسه فرستاده بودند. هم‌چنان این منبع افزود که در حدود ۵۰ عضو شورای ملی (مجلس نمایندگان و سنا) و هم‌چنان ۱۵ رییس شورای ولایتی حضور داشتند.
این منبع افزود که تمامی اشتراک کنندگان در این جلسه که تعداد‌شان به ۴۰۰ نفر می‌رسید،‌ فیصله کردند که اگر یکی از این نامزدها این فیصله را قبول نداشته باشد، تمامی اعضای جلسه توافق کرده‌اند که به آن نامزد رأی نخواهند داد.

با کنار رفتن این پنج نامزد ریاست جمهوری، پیکارهای انتخاباتی بین شش نامزد باقی‌مانده ادامه خواهد یافت.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در ۱۶ حمل ۱۳۹۳ برگزار شود.

مطالب مرتبط