تیم ملی فوتبال افغانستان با اقتدار از سد سنگاپور گذشت

دردیدار برگشت از بازی‌های مقدماتی جام جهانی  ۲۰۱۸ تیم ملی فوتبال افغانستان ۲ بر ۱ تیم سنگاپور را شکست داده تا در یک قدمی مرحله بعدی این دیدار ها قرار بگیرد.

12910463_202838656760576_1684551565_n

در بازی برگشت از این رقابت‌ها افغانستان در ورزشگاه تخت تهران ایران میزبان آبی پوشان سنگاپور بود که توانست ۲ بر ۱ از صد این تیم بگذرد.

سرخ پوشان کشور بازی را خوب آغاز کردند وحملاتی زیادی را روی دروازه سنگاپوری ترتیب داده وصاحب بهترین موقعیت‌ها شدند اما استفاده چندانی نتوانستند.

حملات پی در پی بازیکنان تیم کشور نتیجه داد و گل اول بازی را در دقیقه ۳۹ به ثمررساندند.

پاس عرضی خوبی ذبیر امیری ازسمت چپ میدان در دقیقه ۳۹  و نا هماهنگی سنگاپوری‌ها کار را به دست خیبرامانی مهاجم خوبی افغانستان داد و وی هم از فرصت به خوبی استفاده کرده وگل اول بازی را وارد دروازه سنگاپور کرد.

بعد از به ثمر رسیدن گل، نخست بازی جدی‌تر شد و هردو طرف کوشش می‌کردند که کنترول توپ میدان را به دست بگیرند.

بازی در نیمه اول با همین نتیجه ۱ بر صفر به سود افغانستان به پایان رسید.

سنگاپورآغاز گربازی درنیمه دوم بود.

باشروع نیمه دوم کنترول توپ میدان را همچنان بازیکنان تیم افغانستان  در دست داشتند واز چندین موقعیت خوب نتواست استفاده نمایند.

خیبر امانی در دقیقه ۵۷ صاحب موقعیت خوبی شد اما نتوانست که دومین گل خود را به ثمر برساند، همچنان امید پوپلزی که بجای خیبروارد میدان شده بود، در دقیقه ۶۷ بازی صاحب موقعیت تک به تک شد اما نتوانست گل دوم را به ثمر برساند.

بازیکنان کشور از حملات پی در پی خود دست نکشید تا بالاخره در دقیقه ۸۴ با ضربه خوب یوسف شیردل به گل دوم خود دست یافتند.

بعد از به ثمر رسیدن گل دوم، تیم ملی کشور روحیه بیشتر گرفت و سروپا حمله می‌کردند، .

سنگاپوری‌ها که بازی را که روحیه خود را از دست داده بودند بیشتر روی ضد حملات تاکید داشتند آنها ازموقعیت کارنر که در دقیقه ۹۰ به دست آمده بود به خوبی استفاده کرد و با ارسال خوب وضربه تمام کننده سر، گل اول خود را وارد دروازه تیم افغانستان کردند.

با پایان رسیدن وقت قانونی، کمک داوربازی چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در جریان آن توپی از خط دروازه  هر دو تیم عبور نکرده وبازی با نتیجه 2 بر 1 به نفع تیم افغانستان ختم شد.

مطالب مرتبط