معاون نماینده سازمان ملل خواستار عدالت برای زنان افغانستان شد

مارک باودن معاون نماینده سازمان ملل در امور افغانستان در مقاله خویش که در شماره امروز روز نامه هشت صبح به چاپ رسیده است از محکمه عاملان قتل فرخنده ابرار نارضایی کرده و خواستار تامین عدالت برای زنان افغانستان شده است.

Untitled-1-247

معاون نماینده سازمان ملل در این مقاله خویش گفته است «حکم اخیر ستره محکمه افغانستان نشان می‌دهد که اجراات قضایی در جریان می‌باشد. فیصله یاد شده عدم مقصر دانستن افسران پولیس و افراد ملکی و محکومیت افسران پولیس که حبس خفیف برای شان در نظر گرفته شده بود را رد نموده و نادیده گرفته است».

آقای باودن در این نوشته خویش از فیصله شورای امنیت و وزارت داخله افغانستان مبنی بر پاسخ‌گویی مسوولان امنیتی برای جلوگیری از جرایم سازمان یافته ابراز خوشنودی کرده و گفته است این تصمیم نشان می‌دهد که باید نیروهای پولیس در برابر جرایم سازمان یافته و خشونت علیه زنان پاسخ‌گو باشند.

معاون نماینده سازمان ملل گفته است باید حکومت افغانستان تعهدهای که برای تامین حقوق و برابری زنان نموده است به آنها عمل کند و جلوهرگونه نقض حقوق بشری زنان را گرفته و کوشش نماید که معافیت مجرمان از نظام قضایی و عدلتی افغانستان برچیده شود.

مطالب مرتبط