۱۵۰۰ افغان مهاجر در آلمان داوطلبانه خواهان برگشت به وطن هستند

مسولان سفارت افغانستان در کشور آلمان گفته اند، حدود ۱۵۰۰  شهروند افغان که در این کشور مهاجر شده‌اند  به سفارت  مراجعه نموده‌اند تا داوطلبانه به کشور عودت نمایند.699C7D5A-F589-4831-9F35-2ECD4B6D3C02_mw1024_s_n

حمید صدیق سفیر افغانستان در آلمان گفته است، از یک ماه به این طرف نزدیک به ۱۵۰۰ هموطن ما در این کشور به نماینده گی های سیاسی افغانستان در برلین٬ مونشن و بن مراجعه کرده اند و خواهان کمک جهت برگشت به افغانستان شده‌اند.

حمید صدیق سفیر افغانستان در آلمان افزوده است،مسولان دولت افغانستان هیچ گونه توافقی را در مورد اخراج مهاجرین افغانستان از آلمان با حکومت این کشور امضا نکرده است.

در عین حال آقای صدیق افزوده است،المان در همکاری با سازمان بین المللی مهاجرت یا آی او ام با آنعده مهاجرینی افغانستان که خواهان برگشت به کشور شان اند،  کمک‌های نقدی و غیر نقدی را انجام می‌دهد.

از یک سال به این بیش از یک ونیم میلیون مهاجر از سرتاسر جهان به سوی کشورهای غربی مهاجر شدند وتاکنون سرنوشت بیشتر انها نامعلوم است.

پس از انفجار های تروریستی که در چند کشور اروپایی صورت گرفت این اتحادیه در سیاست های مهاجر پذیری خود تغییراتی را اعمال کردند.

مطالب مرتبط