تیم ملی تکواندوی افغانستان به دلیل مشکلات مالی نتوانست در مسابقات آسیایی حضور یابد

مقام ها در فدراسیون تکواندوی آی تی اف افغانستان می گویند که ورزشکاران افغانستان به دلیل بی توجهی کمیته ملی المپیک افغانستان، از شرکت در مسابقات آسیایی این رشته در قزاقستان باز مانده اند.

به گفته عید محمد شیرزی، ورزشکاران افغانستان به دلیل مشکلات اقتصادی و عد12417895_1245635922130811_1417562934117788574_nم همکاری کمیته ملی المپیک، نتوانسته اند به قزاقستان بروند؛ جایی که هفده کشور آسیایی برای شرکت در مسابقات آسیایی شرکت کرده اند.

بسم الله تابان یکی از دانشجویان افغانستان در قزاقستان به خبرگزاری افق گفت که شمار زیادی از دانشجویان و مقام های سفارت کشور در سالن حضور داشتند اما، بازیکنان افغانستان در این بازی ها حضور پیدا نکرد.

به گفته او، پرچم افغانستان را قزاق ها حمل می کردند.

نابسامانی ها در ورزش افغانستان همواره باعث چنین رویدادهایی شده است و چندی پیش، روح الله نیکپا قهرمان المپیکی ورزش تکواندوی افغانستان، در اعتراض به این مشکلات از حضور در میادین ورزشی خود داری کرده بود.

آقای نیکپا به تازگی دوباره با وساطت شماری از مسوولان ورزشی کشور به تیم ملی تکواندوی کشور باز گشته است.

كشورهاي اشتراك كننده در این دوره از مسابقات اسیایی: افغانستان٬ چين٬ هندوستان٬ جاپان٬ قيرغيزستان٬ لبنان٬ مغولستان٬ كوريا شمالي ٬قزاقستان٬ نيپيال٬ پاكستان٬ روسيه٬ تاجكستان٬ اوزبيكستان٬ توركمنستان٬ ايران و قطر.

مطالب مرتبط