یک مظنون حمله انفجاری در بروکسیل در ترور احمدشاه مسعود نقش داشته است

یک روزنامه انگلیسی گزارش داده است که یکی مظنون حمله انفجاری در بروکسل که توسط پولیس آن کشور به قتل رسیده است در پیوند به ترور احمد شاه مسعود زندانی بوده است.

42-20433531

روزنامه بریتانیایی دیلی میل در گزارشی که به نشر رسانده گفته است  تحقیقاتی که پس از حمله انفجاری روز سه شنبه گذشته در شهر بروکسیل انجام شده، نشان داده است که یکی از مظنون‌های این حادثه به نام عبدالرحمان امیرود که متهم به انتقال بم بوده و توسط پولیس به قتل رسیده است پیش از این در پیوند به ترور احمدشاه مسعود یکی از رهبران نظامی مجاهدین افغانستان مدت هفت سال زندانی بوده است.

این روزنامه نوشته است که از پاسپورت این شخص معلوم شده است که با طارق معروفی و هراس افگنانی که حمله انفجاری در شهر بروکسیل را انجام داده اند در ارتباط بوده است.

احمدشاه مسعود مسئول بخش نظامی جمعیت اسلامی موسوم به شورای نظار و یکی از فرماندهان مشهور جهادی بود که در سال 1380 خورشیدی در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار توسط دو تروریست وابسته به شبکه القاعده که خود را خبرنگار معرفی کرد بودند و مواد انفجاری را در کمره شان جاسازی نموده بودند ترور شد.

در دوره حامد کرزی رییس جمهور پیشین احمدشاه مسعود به عنوان قهرمان ملی افغانستان شاخته شده و در تقویم رسمی افغانستان 18 سنبله سالروز مرگش رخصتی رسمی می‌باشد.

حمله انفجاری روز سه شنبه گذشته که در یک ایستگاه مترو در شهر بروکسیل پایتخت بلژیک به وقوع پیوست باعث مرگ 31 تن گردید.

گروه هراس افگن داعش  مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

مطالب مرتبط