انفجار تازه در پایتخت بلژیک همزمان با عملیات جستجوی پلیس

امروز جمعه ۶ حمل ۱۳۹۵ هنگام دستگیری افراد مظنون به حملات تروریستی در بروکسل صدای انفجار شنیده است. pic_21db249e6b48437b53e54b70d6b9039a

به گزارش افق به نقل از تاس٬ رسانه های بلژیک از شنیده شدن صدای انفجاری در حین عملیات جستجوی خانه به خانه پلیس بروکسل خبر دادند.

 تاس می نویسد امروز در جریان عملیات جستجوی خانگی پلیس بلژیک در بروکسل صدای انفجاری شنیده شده .

پلیس بروکسل  گفته است هنگام دستگیری افراد مظنون به همکاری با گروه های ترورسیتی و افراطی  در شاربیک، منطقه‌ای در بروکسل  دو تن از این افراد زخمی گردیده است .

این درحالی است که برخی رسانه‌های دیگر بلژیکی از شنیده شدن صدای دو انفجار و همچنین دستگیری یک مظنون در حین عملیات جستجوی پلیس این شهر خبر دادند.

تاس می افزاید تعداد زیادی از نیروهای پلیس  بروکسل و نیروهای ویژه این کشور در میدان میسر حضور دارند و طبق آخرین گزارشات عبور و مرور در این منطقه ممنوع اعلام شده است.

تاکنون منابع دولتی بروکسل به صورت رسمی در باره علت این انفجار و تعداد تلفات احتمالی آن چیزی نگفته اند.

روز سه شنبه سوم حمل ۱۳۹۵, دو انفجار مهیب درمیدان هوایی زاونتیم در بروکسل پایتخت بلژیک را لرزاند.

ساعتی پس از ان  انفجار دیگری در یکی از ایستگاه های مترو بروکسل به وقوع پیوسته است.
بنا بر اظهارات مقام های این کشور دراین حملات تروریستی ۳۳ نفر کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شده اند که حال برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حملات را به عهده گرفت.
انفجارهای بروکسل چند روز پس از آن روی داد که پلیس بلژیک در یک عملیات گسترده و درگیری مسلحانه، صلاح عبدالسلام شهروند این کشور را که در ارتباط با حملات تروریستی پاریس تحت تعقیب بود، در بروکسل پایتخت این کشور بازداشت کرده بود.

مطالب مرتبط