300 عملیات برای سرکوب افراد داعش در ننگرهار انجام شده است

مقام‌های ولایت ننگرهار می‌گویند در سال 1394، سه صد علمیات نظامی برای سرکوب افراد داعش و طالبان در این ولایت انجام شده که از اثر آن بیشتر جنگویان داعش به قتل رسیده اند.

ISIS-affiliates-Afghanistan

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفته است در 1394 سه صد علمیات نظامی علیه طالبان و گروه داعش انجام در این ولایت انجام شده است که از اثر آن در حدود 2000 شورشی که بیشتر شان افراد وابسته به داعش هستند به قتل رسیده اند.

به گفته او آن گونه‌که خطر احساس می شد که داعش ننگرهار را به عنوان یک پایگاه نظامی خویش مبدل می‌سازد اکنون این خطر تضعیف شده است و بیشتری افراد این گروه به قتل رسیده اند و یا این ولایت را ترک کرده اند.

همچنان غالب مجاهد ولسوال اچین این ولایت که افراد داعش در آن فعالیت و مرکز نظامی دارند نیز گفته است شمار افراد داعش در این ولسوالی از 1500 تن به 100تن کاهش یافته است.

مقام‌های امنیتی ولایت کنر می گویند در صورت آمدن افراد داعش در این ولایت آمادگی‌های لازم وجود دارد که برای سرکوب آنها مقابله جدی صورت گیرد.

سید مقصود فرمانده امنیه ولایت کنر می‌گوید« نیروهای امنیتی آمادگی دارند که  افراد داعش را در ولایت کنر سرکوب نمایند».

افراد منسوب به داعش از یک سال گذشته در ولایت ننگرهار فعالیت های خود را شروع کرده بودند. در سال گذشته بیشترین درگیری آنها با طالبان بود اما در جریان امسال آنها حملاتی را علیه نیروهای دولتی نیز انجام داده اند.

در جریان چند ماه اخیر دولت علمیات ویژه را برای سرکوب افراد داعش در ننگرهار راه‌اندازی کرده است.

مطالب مرتبط