فهیم دشتی: حلقه خاصی در ارگ روند اصلاحات انتخاباتی را به نفع خود تغییر می‌دهد

فهیم دشتی سخنگوی کمیته گزینش کمیته اصلاحات انتخاباتی، امروز سه شنبه نسبت به تغییرات در ساختار این کمیته اعتراض کرده و گفته که یک حلقه مشخص در ارگ ریاست جمهوری، باعث تغییر در ساختار کمیته گزینش شده است.

10689521_713194515481834_1985552811142615034_n (1)

آقای دشتی که از سوی فدراسیون خبرنگاران برای عضویت در کمیته گزینش معرفی شده بود می گوید که این حلقه در سطح کلان، با ریاست اجراییه نیز به توافقاتی دست یافته است.

آقای دشتی در یک کنفرانس خبری گفت:” یکحلقه خاص در ارگ ریاست جمهوری تلاش کرده که ساختار کمیته گزینش تغییر کند و در مرحله معرفی این کمیته به مجلس نمایندگان نیز کوشیده است که کمیته گزینش از سوی مجلس نمایندگان رد شود.”

آقای دشتی گفت که ممکن است رییس جمهور در این تغییرات نقش نداشته باشد اما افرادی خاص به رییس جمهور مشوره نادرست می‌دهند و به خاطر اهدافی که دارند تلاش می نمایند که روند اصلاحات در ساختار نهادهای انتخاباتی را به نفع شان تغییر دهند و این افراد در تغییر ساختار کمیته گزینش نقش دارند.

آقای دشتی از حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، ستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، محمد اکرم اخپلواک مشاور سیاسی رییس جمهوری و اکلیل حکیمی وزیر مالیه کابینه نام برد و گفت آنها  در تغییر ساختار کمیته گزینش نقش داشته اند.

او گفت «حنیف اتمر و ستار سعادت پیش از شروع مجلس نمایندگان یک فهرستی را به ریاست اجراییه نشان داده و خواستار برکناری دو عضو کمیته گزینش شده است».

همچنان آقای دشتی در این کنفرانس خبری اشاره کرد که رییس‌های شورای ملی نیز تلاش کرده که خود شان در کمیته گزینش قرار بگیرند، درحالی که همین‌ها بودند که اعضای کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کرده بودند که انتخابات را به انحراف کشانیدند.

آقای دشتی تاکید کرد برای وفا به قولی که به مطبوعات داده بود این مسایل را با رسانه ها شریک کرده است.

او تعهد کرده بود که مشکلات و نارسایی‌هایی که در جریان کارش به وجود آید را با مردم و رسانه‌ها شریک می‌سازد.

او همچنان گفت « اعتراض من برای امتیاز گیری نیست و به این هدف است که مردم بدانند که چگونه افراد خاص یک روند ملی را به نفع خویش پیش می‌برند».

این اعتراض سخنگوی کمیته گزینش در حالی صورت می‌گیرد که در فرمان تقنیتی جدید ریاست جمهوری نام های  محمد فهیم دشتی سخنگوی این کمیته، و نماینده خبرنگاران و نادر هوتک نماینده اصلاحات اداری و خدمات ملکی  از فهرست اعضای کمیته گزینش خط زده شده است و به جای آنها رییس مجلس نمایندگان و سنا عضو کمیته گزینش معرفی شده‌اند.

مطالب مرتبط