فرمانده پولیس غزنی: کاهش تشکیلات پولیس غزنی را در خطر سقوط قرار می دهد

جنرال امین الله امرخیل فرمانده پولیس ولایت غزنی از روند کاهش تشکیلات پولیس در این ولایت اظهار نگرانی کرده  و گفته است مجبور است از وظیفه اش استعفا دهد.

امرخیل (2)جنرال امرخیل امروز در یک کنفرانس خبری گفته است «وزارت امور داخله تشکيل پوليس را در بعضى ولسوالی‌هاى اين ولايت کاهش داده و در بعضى مناطق،کندک را به تولى تبديل کرده است».

آقای امرخیل در این کنفرانس خبری نسبت به اوضاع امنیتی غزنی اظهار نگرانی کرده و گفته است که کوچک شدن تشکیلات پولیس باعث می‌شود که این ولایت در خطر سقوط قرار بگیرد.

به گفته او «هم اکنون ولسوالى اندر و مناطق ديگر، با تهديد سقوط مواجه می‌باشد، من نمی‌خواهم که اين بدنامى به من ختم شود».

فرمانده پولیس ولایت غزنی هشدار داده است که باید وزارت داخله در مورد کاهش تشکیلات پولیس در ولایت غزنی تجدید نظر کند و در غیر آن او از وظیفه‌اش استعفا می‌دهد.

فرمانده پولیس ولایت غزنی درحالی از کاهش نیروهای پولیس در ولایت غزنی اعتراض کرده است که ولایت غزنی از ولایت‌های کشور است که طالبان در آن نفوذ بیشتر دارند و حتا در چند کیلومتری آن طالبان موضع دارند.

چهارماه پیش گروه طالبان یک حمله گسترده را برای تصرف شهر غزنی راه اندازی کرده بود که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شد و موفق نشد که شهر غزنی را تصرف کند.

همچنان گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان در بعضی از ولسوالی‌های آن مصروف سازماندهی است که تا در سال آینده برای تصرف بخش‌های این ولایت دست به عملیات نظامی بزنند.

مطالب مرتبط