ظاهر قدیر دوباره معاون اول مجلس نمایندگان انتخاب شد

در انتخابات اعضای هیات اداری که امروز در مجلس نمایندگان برگزار شد ظاهر قدیر دو باره به عنوان معاون اول این مجلس از سوی نمایندگان انتخاب شد.

قدیر-ظاهر

در دور اول انتخابات امروز  برای گرفتن پست معاونت اول مجلس، محمد طاهر سلجوقی و محمد نعیم لالی کاندیدا بودند که طاهر سلجوقی با گرفتن 68 رای تایید و نعیم لالی حمیدزی با گرفتن 89 رای تایید نتوانستند رای پنجاه به علاوه یک که 97 رای بود را بگیرند و در این پست موفق نشدند.

در پست معاونت دوم امروز پنج نفر هریک سید اکرام الدین ، زهرا توخی زابلی، سیمین بارکزی و شیخ نعمت الله غفاری نامزد بودند که این نامزدان نیز رای تاییدی شان کمتر از 97 رای بود و موفق نشدند که این پست را بگیرند.

مطابق طرز المعل، هرگاه که در سه دور انتخابات اعضای هیات اداری مشخص نشود  از میان نامزدان سه دور انتخابات، انتخابات نهایی میان نامزدانی که بالاترین درصدی رای تایید نمایندگان را گرفته اند برگزار می‌شود.

مطابق این طرز العمل هیات اداری اعلام کرد که در پست معاونت اول بالاترین درصدی رای تایید نمایندگان را ظاهر قدیر و همایون همایون دارند که انتخابات برای گزینش آنها برگزار شود و این انتخابات برگزار شد.

در نتیجه رای‌گیری، ظاهر قدیر با گرفتن 138 رای تایید به عنوان معاون مجلس نمایندگان انتخاب شد. اما همایون همایون با گرفتن 36 رای تایید موفق به گرفتن این پست نشد.

 برای پست معاون دوم مجلس نمایندگان که بالاترین درصدی رای تایید نمایندگان را در سه مرحله انتخابات، نعمت الله غفاری و حاجی نذیر احمدزی گرفته اند مطابق طرز المعل فردا انتخابات برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط