واکنش سفارت امریکا درپیوند به رهایی زندانیان بگرام

  دراعلامیه خبری سفارت امریکا که دراختیار خبرگزاری افق قرارگرفته امده است  تصمیم حکومت افغانستان مبنی بر رهایی 65 زندانی از زندان پروان عمیقا مایه تأسف است.

به گزارش خبرگزاری افق  دراین اعلامیه امده است  در جمع آنانیکه امروز رها گردیدند افرادی شامل اند که مسئول کشتن نیرو های امنیتی افغانستان، غیر نظامیان افغان، امریکایی ها و سایر نیرو های ائتلاف هستند و یا در کشتن آنها کمک نمودند.

مدارک مبنی بر پیوند این افراد در جرایم جدی، مستلزم بررسی دقیق ثارنوالی می باشد تا اتهام نامه های بالقوه ترتیب و پیگیرد قانونی در محاکم افغانستان مطابق به قوانین افغانستان صورت گیرد. ما در خواست نمودیم تا هر یک از این دوسیه ها بصورت کامل بررسی گردد. در عوض، مدارک علیه آنها هرگز بصورت جدی بررسی نشد.

رهایی این افراد در مغایرت با تعهد افغانستان به تفاهم نامه ما در سال 2012 قرار دارد که بر مبنای آن تمام اقدامات لازم باید اتخاذ گردد تا  اطمینان حاصل گردد که زندانیان برای افغانستان، جامعه جهانی یا ایالات متحده امریکا تهدید مداوم ایجاد نمی کنند.

حکومت افغانستان مسئول پیامد حاصله از این تصمیم خود میباشد. ما حکومت افغانستان را ترغیب می کنیم تا هرگونه سعی و تلاش را بخرج دهد تا کسب اطمینان نماید که کسانیکه رها گردیده اند بار دیگر مرتکب اعمال خشونت آمیز و دهشت افگنی نشوند و کسانی را که مرتکب همچنین اعمال میگردند بصورت فوری به عدالت بکشاند.

مطالب مرتبط