انفجاردرمقابل مقر پلیس شهر کراچی پاکستان۱۱کشته و ۳۵ زخمی برجا گذاشت

به گزارش افق  در یک حمله انتحاری امروز پنجشنبه ۱۳ فبروری ۲۰۱۴ در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان 11 نفر از نیروهای پلیس کشته و 35 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 یک افسر ارشد پلیس کراچی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: تروریست ها موتر بمب گذاری شده را روبروی مرکز آموزشی ˈرزاقˈ وابسته به نیروهای پلیس در حوالی ˈشهرک شاه لطیفˈ شهر کراچی و هنگام عبور خودروی نیروهای امنیتی منفجر کردند.

وی افزود: در این حمله تروریستی 11 نفر از نیروهای پلیس کشته و 35 نفر دیگر از جمله غیرنظامیان و چند تن از نیروهای امنیتی نیز به شدت زخمی شدند.

تیم های امدادی با حضور در محل انفجار، اجساد قربانیان و زخمی های اقدام تروریستی امروز را به مرکز طب عدلی و شفاخانه هاˈجناحˈ شهر کراچی منتقل کردند.

ازسوی دیگر رسانه های پاکستان به نقل از مسوولان شفاخانه  کراچی نوشتند: حال چند نفر از زخمی ها این حادثه نیز وخیم گزارش شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته، اما دولت پاکستان شبه نظامیان وابسته به گروه های افراطی و غیرقانونی را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: 2013 میلادی مرگ بارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این مدت، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی بویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

موج حملات تروریستی در مناطق مختلف پاکستان همزمان با ازسرگیری گفت وگوهای صلح میان دولت اسلام آباد و شبه نظامیان طالبان افزایش یافته است.

سه شنبه گذشته نیز انفجار همزمان سه بمب در سینمای شمع شهرˈپیشاورˈ مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان، 13کشته و بیش از 25 نفر زخمی به جای گذاشت. تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

مطالب مرتبط