محمد محقق: تا ولسوالی جاغوری ولایت نشود آرام نمی نشینم

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی امروز، جمعه در یک همایش مردمی تاکید کرد که تا ولسوالی جاغوری ولایت غزنی، ولایت نشود او رییس جمهور را آرام نمی گذارد.

محقق که در مراسم تجلیل از بیست و یکمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری، رهبر فقید حزب وحدت اسلامی، در غرب کابل سخن می گفت تاکید کرد که او در دوره کمپاین، وعده کرده بود که سه ولسوالی هزاره نشین را ولایت می سازد اما با وجود مشکلات، برای ولایت شدن جاغوری تلاش می کند.12828260_10153941348319717_6960997769617329626_o

آقای محقق همچنان گفت که از سوی ریاست اجراییه پیشنهاد شده تا نام شهید مزاری به عنوان شهید وحدت ملی، از سوی حکومت رسمی تایید شود که به زودی رییس جمهور این مساله را امضا خواهد کرد.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی همچنان گفت که چوکی و مقام برای او، اهمیت زیادی ندارد و او برای این چیزها، به اندازه پرِکاه ارزش قایل نمی شود.

آقای محقق همچنان تاکید کرد که میزان مشارکت مردم در ادارات دولتی به اندازه ای است که در تمامی تصمیم گیری های کلان ملی تاثیر گزاری خویش را دارد.

آقای محقق همچنان پذیرفت که در برخی موارد مشکلاتی در کشور وجود دارد که نشان از ناهماهنگی در ادارات مختلف است اما این مساله نباید باعث شود که کلیت نظام زیر سوال برود.

بیست و یکمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری، رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان، امروز جمعه 14 حوت در مصلی بزرگ شهید مزاری در غرب کابل، برگزار شد.

در این مراسم نزدیک به صد هزار نفر شرکت داشتند و شمار زیادی از مقامات دولتی، شخصیت های سیاسی و اقشار مختلف مردم شرکت کردند.

در این مراسم، اشرف غنی احمدزی، رییس جمهوری افغانستان در پیامی، از مزاری به عنوان یکی ازشخصیت های ملی افغانستان یاد کرده که در راستای وحدت اقوام افغانستان، تلاش کرده است.

او در یک تعبیر آرمانی، گفته است که مزاری توانسته است مسیر تاریخ را تغییر دهد.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز از شهید مزاری به عنوان یک شخصیت ملی یاد کرد که برای تحقق عدالت اجتماعی به استقبال مرگ رفت.

عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان، در 22 حوت سال 1373 با شماری از فرماندهان این حزب، از سوی طالبان دستگیر و به شهادت رسید.
عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان، در 22 حوت سال 1373 با شماری از فرماندهان این حزب، از سوی طالبان دستگیر و به شهادت رسید.

او همچنان تاکید کرد که حکومت وحدت ملی به ادامه راه شهدای ملی کشور و تحقق این آرمان ها، وفادار است و در این راه تلاش می کند.

شماری از شرکت کنندگان در همایش امروزی، از اینکه از نام شهدا استفاده ابزاری می شود به شدت انتقاد کردند و گفتند که باید در این سالها، به جای شعارهای به گفته آنان بی بنیاد، به آرمان شهدای وحدت ملی عمل می شد.

آنان می گویند که متاسفانه در طول این سال ها، وضعیت افغانستان نه تنها به سوی پیشرفت و بهبود حرکت کرد که مشکلات زیادی در این سالها به وجود آمده است.

عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان، در 22 حوت سال 1373 با شماری از فرماندهان این حزب، از سوی طالبان دستگیر و به شهادت رسید.

پس از او، حزب وحدت به چهار شاخه تقسیم شد که محمد محقق و کریم خلیلی رهبری دو شاخه قدرتمند این حزب را برعهده دارند.

 

 

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. مثل دربین پشتونا رایج است می گوید خوری به داه چمون اوخوره شما همان شحص نبودی درحرکت خود جوش مردم درپشت ترفن چه بیان می کردی بیاد اور چه می گفتی حالا تاولایت نشود ارام نمگری بهتر است بو کویی تاامنیت برای مردم به چاری نیاورم یا برعکس نمینیشنی مبنی ملت سر ازکجا دراورده تو ارام درخواب خوشی یا درفگرهستی مکاری نکن با این چم دلی ملت نخواهدگرفت