ابراز نگرانی روسیه نسبت به افزایش فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان

وزارت امورخارجه روسیه از افزایش فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان و بدتر شدن اوضاع امنیتی انی کشور ابراز نگرانی کرد.e8c29bc071f8e55f8eaf0223aed24418a5171ce1

به گزارش افق به نقل از راشای تودی ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه ۱۳ حوت ۱۳۹۴ در کنفرانس مطبوعاتی٬نگرانی روسیه از اوضاع امنیتی  افغانستان  و بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشورگفت: حملات مسلحانه و اعمال حملات تروریستی توسط گروه های افراط گرا و تروریستی در مناطق مختلف افغانستان افزایش است.
خانم ماریا زاخارووا  افزود: فقط در روز ۲۷ ماه فوریه دو حمله انتحاری درکابل  که بر اثر حمله تروریست انتحاری در کابل ۱۵ نفر کشته و ۳۱ تن دیگر زخمی گردید.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در ادامه سخنان خود به ادعاهای برخی رسانه های غربی اشاره کرد که مدعی شده بودند روسیه علاقه ای برای همکاری با آمریکا در مساله افغانستان از خود نشان نمی دهد.
وی افزود: این ادعاها یا شایعات رسانه ای که اخیرا بر تعداد آن افزوده شده یک اقدام هدفمند است که سعی می شود از آن طریق روسیه را مسئول وضعیت کنونی افغانستان معرفی کرد.
این مقام روسی افزود: آمریکا و ناتو و برخی کشورهای غربی از ماه اپریل سال ۲۰۱۴ بطور یکجانبه اجرای طرح های مشترک با روسیه برای کمک به افغانستان در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را متوقف کرده اند.
خانمماریا زاخارووا خاطر نشان کرد٬ طرف روسی برای همکاری به منظور تثبیت اوضاع افغانستان و آغاز روند حل و فصل سیاسی افغانستان بر مبنای سازش ملی آمادگی دارد.
وی گفت: روسیه برای مذاکره در مورد مساله افغانستان در هر چارچوب و قالبی آمادگی دارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حالی این سخنان را گفت که یک هیت عالی ۵۰ نفری دولت روسیه به رهبری معاون  وزارت انرژی روسیه برای سه روز در کابل بسر می برد و این هیت برای گسترش و همکاری های دوجانبه افتصادی وارد افغانستان شده اند.

مطالب مرتبط