دموکراسی انترنشنل: نمایندگان شورای ملی از کارکرد حکومت راضی اند

نهاد دموکراسی انترنشنل می گوید بربنیاد ارزیابی هایش رضایت نمایندگان شورای ملی از کارکرد حکومت کاهش یافته است.

نهادی به نام دموکراسی انترنشنل امروز با نشر گزارشی گفته است 93 درصد از نمایندگان شورای ملی افغانستان از کارکرد حکومت ناراض هستند.
نهادی به نام «دموکراسی انترنشنل» امروز با نشر گزارشی گفته است 93 درصد از نمایندگان شورای ملی افغانستان از کارکرد حکومت ناراض هستند.

 «دموکراسی انترنشنل» با نمایندگان شورای ملی گفتگو کرده و گزارشی را منتشر کرده که گویا رضایت نمایندگان از کارکرد حکومت کاهش یافته است.

زکریا بارکزی مشاور ارشد این نهاد امروز در نشست خبری که برای انتشار این گزارش برگزار شده بود گفته است «در پاسخ به این سوالی که حکومت به سمت درست روان است؟ 93 درصد از نمایندگان شورای ملی پاسخ منفی داده‌اند».

به گفته او تنها 7 درصد از نمایندگان در گفتگویی که با این نهاد داشته اند از کارکرد حکومت رضایت نشان داده اند.

تعداد نمایندگانی که در ارزیابی نهاد «دموکراسی انترنشنل» نظر داده 43 نفر بوده اند.

مسوولان این نهاد یادآوری کرده که تنها با نمایندگانی گفتگو شده که امکان دست رسی به آنها موجود بوده است.

این گزارش از نارضایتی نمایندگان شورای ملی از کارکرد حکومت درحالی منتشر شده‌است که سران حکومت در تلاش هستند که اعتماد نمایندگان را از حکومت جلب نمایند.

شب گذشته رییس جمهور اشرف غنی با شماری از نمایندگان شورای ملی در ارگ ریاست جمهوری نشست مشترکی را دایرکرده و تاکید نموده است که توازن و همکاری میان سه قوه دولت وجود داشته باشد.

پیش این نشر این گزارش، بعضی از نهادهای تحقیقی دیگر نیز در مورد رضایت مردم از حکومت تحقیق کرده اند که به طور اغلب در گزارش های آن نهادها نشان داده شده که مردم از کارکرد حکومت وحدت ملی راضی نیستند.

مطالب مرتبط